• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 18 فروردین 1400
کد مطلب : 127530
+
-

نامشخص‌بودن فرمت نمایشگاه کتاب لندن با 25هزار ناشر

نمایشگاه‌های بین‌المللی‌کتاب زیر سایه کرونا

نمایشگاه‌های بین‌المللی‌کتاب زیر سایه کرونا

مسئولان نمایشگاه کتاب لندن گفته‌اند قرار است تصمیم نهایی چگونگی برگزاری این نمایشگاه را اواسط ماه آوریل اعلام کنند. به گزارش پابلیشینگ پرسپکتیو، با وجود اینکه بسیاری از نمایشگاه‌های کتاب در سراسر جهان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مجازی برگزار می‌شوند، چند نمایشگاه مهم کتاب در کشورهای اروپایی مثل نمایشگاه کتاب فرانکفورت قصد دارند به‌صورت تلفیقی برگزار شوند. مسئولان نمایشگاه کتاب لندن هم گفته‌اند قرار است تصمیم نهایی چگونگی برگزاری این نمایشگاه را اواسط ماه آوریل اعلام کنند.

25هزار ناشر از 100کشور جهان
مسئولان نمایشگاه کتاب لندن به‌خاطر محدودیت‌های موجود در پروازها و مسافرت‌ها در کشورهای مختلف جهان اعلام کردند که هنوز برای برگزاری فیزیکی نمایشگاه مردد هستند و قرار است تصمیم نهایی فرمت این نمایشگاه را اتخاذ کنند. نمایشگاه کتاب لندن هر سال معمولا در ‌ماه آوریل برگزار می‌شود؛ ولی امسال مسئولان این نمایشگاه مثل نمایشگاه کتاب کودک بولونیا تاریخ برگزاری نمایشگاه را به ‌ماه ژوئن موکول کرده بودند. این نمایشگاه سال‌۱۹۷۱ توسط «کلیو بینگلی و لیونل لونتال» پایه‌ریزی شد. هم‌اکنون این نمایشگاه یکی از رویدادهای اثرگذار صنعت نشر در سطح دنیاست و سالانه بیش از 25هزار ناشر، کتابفروش، مسئول خرید کتابخانه‌ها، نویسندگان و مترجمان از ۱۰۰ کشور دنیا در آن حضور می‌یابند. در کنار نمایشگاه، سمینارها و جلسات تخصصی مرتبط با نشر نیز برگزار می‌شود. نمایشگاه کتاب لندن از نظر حجم و اندازه محصولات ارائه‌شده، پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، دومین نمایشگاه مهم جهان محسوب می‌شود و به قطب اصلی کتاب انگلیسی در قاره اروپا شهرت پیدا کرده است. پیش از این مسئولان نمایشگاه کتاب به این امید که مشکلات مربوط به شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند، برگزاری فیزیکی نمایشگاه را به ‌ماه ژوئن موکول کرده بودند که حالا این تصمیم نیز با شک‌ و تردید روبه‌رو شده است.

 کرونای جهش‌یافته
نمایشگاه کتاب لندن قرار بود از دهم تا دوازدهم ‌ماه مارس برگزار شود ولی به‌دلیل شیوع کرونای جهش‌یافته انگلیسی برگزاری این نمایشگاه لغو شد. بسیاری از ناشران بزرگ دنیا مثل پنگوئن و هارپرکالینز پیش از اعلام لغو نمایشگاه از شرکت در آن انصراف داده بودند. ناشران دلیل کناره‌گیری از نمایشگاه را حفظ سلامتی کارکنان خود اعلام کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید