• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 18 فروردین 1400
کد مطلب : 127486
+
-

کرونا کرکره 3هزار باشگاه ورزشی را پایین کشید

با ورود به پیک چهارم، فعالیت‌های ورزشی در تهران دوباره ممنوع شد برخی از صاحبان اماکن ورزشی می‌گویند شرایط آنها بحرانی است

محسن محمود  صفری - خبرنگار

بهمن‌ماه سال98 شیوع ویروس کرونا در ایران رسما اعلام شد و بلافاصله ستاد ملی کرونا بسیاری از مشاغل را تعطیل کرد که باشگاه‌های ورزشی یکی از آنها بود. سال99 برای باشگاه‌داران سال خوبی نبود و بیشتر ایام سال را تعطیل بودند. حالا در فروردین سال1400 مجددا با دستور ستاد ملی کرونا فعالیت تمام باشگاه‌های ورزشی تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده است.
رضا خرم، رئیس گروه نظارت بر فعالیت باشگاه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: «با قرمز شدن تهران از نظر شیوع کرونا، ۳۰۰۰باشگاه و مکان ورزشی آبی و چند منظوره در حوزه‌های چهارگانه تهران (شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و جنوب شرق) و شهرستان‌های ری و شمیرانات تا رسیدن به شرایط زرد و آبی تعطیل شدند. درصورت بی‌توجهی مدیران به دستورالعمل ستاد ملی کرونا، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.» 
تعطیلی مجدد باشگاه‌ها باعث اعتراض بسیاری از باشگاه‌داران و مربیان شده است. وحید بزرگی مدیر باشگاه سردار جنگل در این‌باره به همشهری گفت: «واقعا راه‌حل مهار کرونا این است که باشگاه‌ها را تعطیل کنیم؟ قبل از عید نمی‌شد با ممانعت از سفر از گسترش کرونا جلوگیری کرد؟ آقای وزیر قبل از عید نوروز فقط درخواست می‌کرد که سفر نروید، رعایت کنید تا کرونا گسترش پیدا نکند. برای تعطیلی باشگاه‌ها شرایط طور دیگری است باشگاه‌ را تعطیل کنید یا می‌آیند باشگاه را پلمب می‌کنند! داستان باشگاه‌داری از «در حال نابودی» گذشته و عملا نابود شده است. کرایه ملک را چطوری باید بدهیم وقتی کار نکرده‌ایم؟ مالک هم مقصر نیست زندگی‌اش دارد ازاین راه می‌چرخد، اگر کرایه نگیرد چطور می‌خواهد امرار معاش کند؟ سؤال من فقط این است که آقایان مسئول از واکسن که خبری نیست، هنوز یک میلیون نفر هم واکسن نزده‌اند، در نوروز هم که هیچ منعی برای سفر نبود، پس چطور دارید کرونا  را مدیریت می‌کنید؟» 
علیرضا نوبخت، دبیر هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان تهران درباره تعطیلی باشگاه‌های تهران به همشهری گفت: «با قرار گرفتن تهران در شرایط قرمز ستاد ملی کرونا دستور به تعطیلی باشگاه‌ها داد. بیش از یک سال است که علاوه بر باشگاه‌ها، رستوران‌ها، پاساژها، استخرها و بسیاری از مشاغل دیگر هم درگیر  ماجرای تعطیلی هستند. واقعیت ماجرا این است که با شیوع کرونا باشگاه‌‌داران آسیب زیادی دیده‌اند. تا جایی که ما اطلاع داریم تنها در تهران بیش از 300باشگاه بدنسازی تعطیل شده‌اند و این یعنی بیکاری صدها مربی و پرسنل باشگاه که اثر مخربی در درازمدت خواهد داشت. فروش دستگاه‌های دست دوم بدنسازی به‌شدت افزایش پیدا کرده، این مسئله هم نشانه تعطیلی‌ باشگاه‌هاست. شرایط قرمز را جامعه بدنسازی به خوبی درک می‌کند ولی ای‌کاش مسئولان هم هوای باشگاه‌داران،  مربیان و پرسنل باشگاه‌ها را داشته باشند که در بدترین شرایط چند دهه اخیر خود به‌سرمی‌برند.» 
مشخص نیست دوباره کی مجوز بازگشایی به باشگاه‌های بدنسازی داده می‌شود. در نوبت قبل تعطیلی باشگاه‌ها وعده‌هایی به باشگاه‌داران و مربیان داده شد که بسیاری از آنها عملی نشد. قرار بود وزارت ورزش و جوانان مبلغی را به‌صورت وام به مربیان و باشگاه‌داران بدهد که بیش از نیمی از باشگاه‌داران و مربیان می‌گویند موفق به دریافت آن نشده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید