• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 17 فروردین 1400
کد مطلب : 127423
+
-

سریال‌های کمپانی مارول همه را منتظر تحولی بزرگ در این صنعت کرده‌اند

سلطان سریال

سلطان سریال

فرحناز دلبشکی- مترجم

خیلی‌ها منتظرند که  کمپانی مارول، با ساخت سریال‌های تلویزیونی ابرقهرمانی نظیر «فالکون و سرباز زمستان» حرف اول را در دنیای سریال‌های تلویزیونی بزند. به گزارش اسکرین رنت، مینی‌سریال «واندا ویژن» از جمله سریال‌های متاخر کمپانی دنیای سینمایی مارول بوده که پس از مدتی وقفه در تولید سریال‌های این کمپانی برای دیزنی پلاس ساخته شده و توانسته رضایت منتقدان را جلب کند. با این حال بسیاری بر این باورند که مینی‌سریال «فالکون و سرباز زمستان» که در 6قسمت و با بودجه 150میلیون دلاری ساخته شده  و پخش آن از 19مارس آغاز شده و تا 23آوریل 2021 ادامه دارد، خواهد توانست به طور ویژه‌ای انتظارات علاقه‌مندان به سریال‌های ابرقهرمانی را برآورده کند.  این سریال مملو از صحنه‌های بزرگ و خیره‌کننده اکشن است و داستان آن با تمرکز عمیق بر شخصیت‌ها شکل گرفته. برخی از منتقدان، این سریال را با اثر سینمایی بزرگی نظیر «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» مقایسه کرده‌اند. طبق آنچه درباره داستان سریال آمده است:  پس از پایان رویدادهای فیلم «انتقام‌جویان: بازی پایانی»، سام ویلسون، فالکون و باکی بارنز و سرباز زمستان تیمی تشکیل می‌دهند و به دنبال ماجراجویی جهانی می‌ورند که در جریان آن مهارت‌ها و صبرشان مورد آزمایش قرار می‌گیرد. در این سریال که به کارگردانی «کری اسکاگلند» ساخته شده، «آنتونی مکی»، «سباستین استن»، «دانیل برول» و «امیلی ونکمپ» ایفای نقش کرده‌اند. دنیای مارول همچنین برای سال2021 نیز سریال‌هایی بسیار جذاب در ژانر ابرقهرمانی برای پخش دارد. 

لوکی

لوکی نیز یکی دیگر از سریال‌های دنیای مارول است که در آن به پرسش‌های بی‌جواب در فیلم «انتقام‌جویان» درباره ناپدیدشدن شخصیت «لوکی» در 2012 پاسخ می‌دهد. در این سریال که در دنباله فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» ساخته شده، لوکی سوار بر ماشین زمان برای تغییر تاریخ بشر تلاش می‌کند. این سریال توسط «کیت هرون» با اقتباس از داستان کمیک «لوکی» اثر «استن لی» ساخته شده است. 

چه می‌شود اگر...؟

«چه می‌شود اگر...؟»  نیز اولین سریال کارتونی استودیوهای مارول است که با اقتباس از داستان‌های کمیک مارول ساخته شده است. این سریال در همان شکل و قالب کتاب‌های کمیک ساخته شده است. در این سریال در قالب رویدادها و ماجراهایی به این پرسش پاسخ داده می‌شود که چه می‌شد اگر در یک لحظه یا لحظاتی خاص از زمان اتفاقات متفاوتی رخ می‌داد.  

خانم مارول

در سریال لایو-آکشن «خانم مارول» که در پایان سال2021 انتشار آن آغاز می‌شود، «ایمان ولانی» با بازی خود، «کامالاخان» از شخصیت‌های دنیای ابرقهرمانی  را دوباره زنده می‌کند. «کوین فیج» رئیس استودیوهای مارول مدت‌ها قبل، از ساخت سریالی درباره «کامالاخان» که یک ابرقهرمان مسلمان است، خبر داده بود. 

شوالیه ماه 

در سال2019 استودیوهای مارول از طرح خود مبنی بر توسعه و ساخت سریال شوالیه ماه بر محوریت شخصیت تخیلی مارک اسپکتور خبر داد. مارک اسپکتور یا شوالیه ماه را اغلب نسخه مارول «بتمن» توصیف کرده‌اند. بر مبنای کتاب‌های کمیک مارول،  او رابط (آواتار) خدای ماه مصر «خشنو» نیز محسوب می‌شود. او در زندگی قبلی خود به عنوان یک مزدور توانسته بود پول زیادی کسب کند و اکنون با استفاده از یک سری «گجت» در صدد مبارزه با جنایات زیادی برآمده است. 

هالک-دخت 

«تاتیانا مسلانی» در سریال «هالک-دخت» در نقش جنیفر والترز بازی می‌کند که پس از مجروح شدنش بر اثر شلیک گلوله،  خون پسرعمویش «بروس بانرز» (که در اصل همان هالک شگفت‌انگیز است) به وی تزریق می‌شود و از این طریق قابلیت‌های هالک به وی انتقال می‌یابد. داستان سریال هالک-دخت نیز از جمله داستان‌های وابسته به سری فیلم‌های انتقام‌جویان است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید