• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 17 فروردین 1400
کد مطلب : 127414
+
-

دوست قدیمی رئیس فدراسیون سرپرست تیم ملی شد

شهاب عزیزی‌خادم دیروز در 2 حکم غیرمنتظره، مجتبی خورشیدی را به‌عنوان سرپرست تیم ملی و غلامرضا حسینی‌فر را به‌عنوان مشاور اقتصادی فدراسیون انتخاب کرد

شهاب عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال، دیروز مجتبی خورشیدی را به‌عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال ایران انتخاب کرد. در حکمی که عزیزی‌خادم صادر کرده «تعهد و تجربیات ارزشمند» خورشیدی دلیل انتخاب او عنوان شده، این در حالی است که بسیاری معتقدند او چنین ویژگی‌هایی ندارد. خبرگزاری ایسنا خبر انتخاب خورشیدی را با تیتر «سرمربی اخراجی ماشین‌سازی سرپرست تیم ملی شد» منتشر کرد و نوشت: «مجتبی خورشیدی، دستیار مهدی پاشازاده در ماشین‌سازی‌ بود که بعد از برکناری پاشازاده و استعفای اخباری، به‌عنوان سرمربی ماشین‌سازی انتخاب شد اما بعد از چند ساعت، با تصمیم مدیرعامل باشگاه، خورشیدی کنار گذاشته شد!»
مجتبی خورشیدی را فوتبالی‌ها با سرمربیگری در تیم‌های پاس همدان و شهرداری بندرعباس به یاد می‌‌آورند. او هیچ‌گاه به‌عنوان سرمربی روی نیمکت تیم لیگ‌برتری ننشسته. دست‌کم در دو دهه اخیر هم سابقه مدیریتی روشنی ندارد. خودش در گفت‌وگو با ایرنا توضیح داده که در باشگاه استقلال، زمانی که کاظم اولیایی مدیرعامل بوده، پست مدیریت اجرایی داشته است. اولیایی در فاصله 1368تا 1375مدیرعامل استقلال بود!
شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که یک نفر چگونه ممکن است با رزومه مدیریت در سال 1375، امروز به پست مهمی مانند سرپرستی تیم ملی برسد. جواب را باید در بخش دیگری از سوابق مجتبی خورشیدی جست‌وجو کرد. او به ایرنا گفته است که زمانی قائم‌مقام باشگاه راه‌آهن تهران بوده است. براساس شنیده‌ها شهاب عزیزی‌خادم، رئیس فعلی فدراسیون فوتبال هم که خودش معتقد است سابقه قابل اعتنایی به‌عنوان فوتبالیست ندارد، اواسط دهه 70 بازیکن تیم فوتبال راه‌آهن بوده. درست همان زمان، خورشیدی با حفظ سمت مدیریتی‌اش، سرمربیگری تیم امیدهای راه‌آهن را بر عهده داشته است.
عزیزی‌خادم، دیروز در حکم دیگری غلامرضا حسینی‌فر را به‌عنوان مشاور اقتصادی فدراسیون فوتبال معرفی کرد. جست‌وجو برای پیداکردن اطلاعاتی درباره رابطه حسینی‌فر با حوزه فوتبال بی‌نتیجه است. در حکمی که سایت فدراسیون فوتبال متن آن را منتشر کرده، اشاره‌ای به سوابق مشاور جدید نشده اما گفته می‌شود او پیش از این، سابقه معاونت وزارت کشاورزی در حوزه آب و خاک را داشته است! حسینی‌فر اهل دزفول است و احتمالا یکی از دلایل انتخابش به‌عنوان مشاور اقتصادی فدراسیون، همشهری بودن با رئیس فدراسیون فوتبال باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید