• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 17 فروردین 1400
کد مطلب : 127403
+
-

زیر یک خم/ ترافیک مربیان سنگین وزن

محسن محمود  صفری - خبرنگار

ابراهیم مهربان، تورج کفایی و داوود رخش خورشید، 3مربی سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد هستند. حضور همزمان 3مربی سنگین وزن در کادر فنی بی‌سابقه است. همیشه تیم ملی کشتی یک مربی سنگین وزن داشته، همانند همین تیم ملی فرنگی که رسول جزینی به‌عنوان مربی سنگین وزن در کنار محمد بنا حضور دارد. خیلی‌ها حضور 3مربی سنگین وزن در کادر فنی را غیرضروری می‌دانند ولی کادر فنی تا به حال در این‌باره هیچ اظهارنظری نکرده است. ابراهیم مهربان سال‌هاست در کنار غلامرضا محمدی به‌عنوان مربی سنگین وزن حضور دارد و تورج کفایی و داوود رخش خورشید به‌تازگی به کادر فنی اضافه شده‌اند.

اعتراض فلاح و محمدی 
اکبر فلاح و مراد محمدی انتقادات تندی به فدراسیون کشتی و شخص محسن کاوه داشته‌اند و معتقدند ‌شأن آنها رعایت نشده است. فلاح و محمدی به‌عنوان اعضای کمیته فنی به مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان دعوت شدند ولی به‌گفته خودشان هیچ تماسی با آنها گرفته نشده است. معمولا عرف این است که قبل از دعوت نفرات با آنها تماس گرفته می‌شود و بعد از موافقت اسامی منتشر می‌شود. اکبر فلاح و محسن کاوه، در زمان کشتی‌گیری در دهه 60رقیب هم بودند. آنها چند وقت اخیر مصاحبه‌های تندی علیه هم انجام داده‌‎اند و به‌نظر می‌رسد اختلاف‌شان پایانی ندارد.

تست دوپینگ در نوجوانان
مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی نوجوانان در سنندج در حال پیگیری است و با تصمیم فدراسیون کشتی از نفرات برتر، تست دوپینگ گرفته خواهد شد. متأسفانه پدیده دوپینگ به‌دلیل عدم‌نظارت طی چند سال گذشته در رده‌های پایه زیادشده  است. حالا با کنترل کشتی‌گیران می‌توان جلوی این پدیده شوم را گرفت. انجام تست دوپینگ در رده‌های نوجوانان و جوانان از اقدامات خوب فدراسیون است که باید امیدوار بود ادامه‌دار باشد. فدراسیون کشتی علاوه بر تست دوپینگ از 380کشتی‌گیر شرکت‌کننده تست PCRگرفته است تا نوجوانان کشتی در شرایط قرمز کرونایی کشور به سلامت این مسابقات را به پایان برسانند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید