• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 17 فروردین 1400
کد مطلب : 127404
+
-

آغاز واکسیناسیون مسافران توکیو

همزمان با آغاز پیک چهارم کرونا، 104نفر از ورزشکاران، مربیان و کادر سرپرستی کاروان پارالمپیک ایران واکسن زدند، به‌زودی ورزشکاران المپیکی هم واکسینه خواهند شد

با وجود برخی انتقادها، واکسیناسیون ورزشکارانی که قرار است در المپیک و پارالمپیک توکیو حضور داشته باشند، آغاز شده است. منتقدان می‌گویند مادامی که بخش زیادی از کادر درمان، بیماران خاص و سالمندان واکسینه نشده‌اند، نباید ورزشکاران در اولویت قرار بگیرند. مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان مدعی است که واکسیناسیون ورزشکاران به‌دلیل تأکید کمیته بین‌المللی المپیک است: «یکی از دغدغه‌های مهمی که ما در ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک داشتیم و تأکیدی که سلطانی‌فر داشتند این بود ورزشکارانی که عازم مسابقات هستند واکسینه شوند. شرایط ورزشکارانی که در مسابقات المپیک و پارالمپیک واکسینه شده باشند با دیگر ورزشکاران متفاوت است و خود IOC نیز بر این موضوع تأکید دارد.»
در مرحله اول، 104نفر از ورزشکاران، مربیان و کادر سرپرستی کاروان پارالمپیک ایران واکسن زدند. علی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: «در پایان سال ۹۹ نیز این آمادگی وجود داشت که ورزشکاران پارالمپیکی را واکسینه کنیم اما به‌دلیل اینکه مستلزم بود ورزشکاران تجمیع ‌شوند در یک روز قرار براین شد که روز ۱۵ فروردین‌ماه این کار صورت بگیرد. روز گذشته ۱۰۴ نفر از ورزشکاران، مربیان و کادر سرپرستی پارالمپیکی واکسینه شدند. هماهنگی‌های لازم برای بچه‌های المپیکی نیز انجام شده و نامه تعداد ورزشکاران و تیم همراه به دکتر رئیسی که نقش ویژه‌ای در هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت داشتند فرستاده شد. طبق توافق‌های انجام شده، ورزشکاران سهمیه گرفته و ورزشکارانی که قرار است در رویدادهای پیش‌رو برای کسب سهمیه رقابت کنند، واکسینه می‌شوند.»
طبق گفته مدیران وزارت ورزش ۲۹۲ نفر از ورزشکاران، مربیان و دیگر مسافران المپیک توکیو واکسینه می‌شوند. ۲۸ روز بعد نیز مرحله دوم واکسیناسیون انجام خواهد شد.آغاز پیک چهارم کرونا در فاصله نزدیک به 3‌ماه تا المپیک توکیو، نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده است. خبرگزاری فارس، دیروز به نقل از غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران، نوشت:« بعضاً سهل‌انگاری‌هایی درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی رشته‌های ورزشی مشاهده شده است که در این خصوص تذکرات لازم صادر شده و درصورت تکرار این تخلفات، لغو مسابقات ورزشی در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید