• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 17 فروردین 1400
کد مطلب : 127412
+
-

نکته بازی/اصلا من قهرم


این جنگ و جدل مستمر سرخابی‌ها دیگر دارد خیلی لوس می‌شود. هر دوطرف چپ و راست به پر و پای هم می‌پیچند و دنبال فرصت می‌گردند که رقیب را ضایع کنند. پیش از داربی رفت استقلالی‌ها گیر داده بودند که اول باید پرسپولیس مسابقات عقب‌افتاده‌اش را برگزار کند و بعد شهرآورد انجام شود. درنهایت هم این خواسته غیرمنطقی محقق شد و سازمان لیگ بازی‌های عقب‌افتاده پرسپولیس را پیش از داربی برگزار کرد. حالا هم نوبت پرسپولیسی‌ها شده که پیش از شهرآورد برگشت تلافی کنند. آنها گفته‌اند تا بازی معوقه استقلال با نفت آبادان برگزار نشود حاضر نیستند وارد داربی شوند. کم‌کم داریم به عباراتی مثل «من قهرم» یا «اصلا شام نمی‌خورم» نزدیک می‌شویم. شما یک هزارم درصد تصور کنید بارسایی‌ها و رئالی‌ها اینطوری با هم حرف بزنند.

خیلی هم ضرر نکردی
در شرایطی که گفته می‌شد عیسی آل‌کثیر در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا پیراهن شماره 7را به تن خواهد کرد، درنهایت این بازیکن همان شماره 72را انتخاب کرد. دلیل این مسئله هم احترام به علی پروین عنوان شده است. خب البته کار خوبی بوده؛ چون بدون تعارف پروین هیچ‌وقت خوشش نیامده کسی شماره او را به تن کند. در عین حال خود عیسی هم در این ماجرا چندان ضرر نکرد. سابقه نشان داده در این سال‌ها هر بازیکنی شماره 7 را به تن کرده با استرس و فشار مضاعف مواجه شده و کارایی‌اش را از دست داده است؛ البته غیراز جونیور براندائو که کیفیت وحشتناکش اساسا ربطی به این شماره نداشت! بنابراین بهتر است آل‌کثیر با همان شماره قبلی‌اش به آسیا برود.

لااقل دعوا نکن
شیخ دیاباته پارسال سخت‌ترین توپ‌های ممکن را گل می‌کرد و خیلی جاها یک‌تنه گره کار را به سود استقلال می‌گشود. او اما امسال در بدترین فرم ممکن است و بهترین توپ‌ها را هم از دست می‌دهد. شیخ تا اینجا کلا 2 گل زده و عملا شاید اگر ابتدای فصل جدا می‌شد، اتفاق خاصی برای استقلال رخ نمی‌داد. حالا همه اینها به کنار؛ دیاباته در فصل جاری پرخاشگر هم شده است. او اوایل فصل یک کشمکش با محمود فکری داشت و در بازی با پیکان هم کارش به‌دست به یقه شدن با بازیکن حریف کشید. این در حالی است که پارسال همه از اخلاق خوش و لبخندهای ملیح شیخ تمجید می‌کردند. حالا عیبی ندارد گل زدن را کنار گذاشته‌ای، لااقل دعوا و درگیری را جایگزینش نکن!

این خبر را به اشتراک بگذارید