• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 17 فروردین 1400
کد مطلب : 127409
+
-

شما هم مهمان‌آزاری کردید؟

خود پرسپولیسی‌ها در هفته دوم به بلندی چمن ورزشگاه آزادی اعتراض داشتند


یکی از بحث‌های داغ چند روز اخیر مربوط می‌شود به غائله بلندی چمن ورزشگاه مشهد. پرسپولیسی‌ها بعد از توقف تیم‌شان برابر شهرخودرو در مشهد، اعتراض‌های بسیار زیادی به این موضوع انجام دادند. یحیی گل‌محمدی صراحتا گفت بلند بودن چمن ورزشگاه از قبل طراحی شده بود تا به پرسپولیس ضربه بزند. حمید مطهری، مربی این تیم هم در مصاحبه‌ای گفته: «آن افرادی که نقشه کشیدند چمن ورزشگاه را کوتاه نکنند می‌خواستند در ابتدا به تیم ما شوک وارد کنند و درثانی جلوی بازی روی زمین و مالکانه پرسپولیس را بگیرند تا به ناچار به توپ‌های بلند روی بیاوریم. آنچه مشخص است نقشه و برنامه‌ریزی میزبان برای تخریب ناجوانمردانه بازی پرسپولیس بوده است. اگر قرار باشد مسابقات به هرشکلی و کیفیتی با مهمان‌آزاری تیم‌های میزبان برگزار شود، دیگر چه نیازی به ناظر است؟»
به روایت روشن‌تر، پرسپولیسی‌ها میزبان را مسئول کیفیت بد زمین دانستند. این در حالی است که هفته دوم همین فصل اتفاق مشابه در ورزشگاه آزادی رخ داد و چمن این استادیوم در بازی پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان بلند بود. اتفاقا بعد از آن مسابقه هم خود سرخ‌ها به این موضوع اعتراض کردند. این همان دیداری است که یحیی گل‌محمدی توپ را شوت کرد و از روی نیمکت اخراج شد. همین آقای مطهری بعد از آن بازی گفته بود: «دیدید شرایط زمین چگونه بود. چمن آزادی خیلی بلند بود و من از این بابت گله دارم. روش ما بازی روی زمین و بازی‌سازی از عقب زمین است. این چمن بلند است و گردش توپ را برای تیمی که می‌خواهد کلاسیک بازی کند سخت می‌کند. انتظار ما از مسئولان این است که این موضوع را درنظر بگیرند. چمن ورزشگاه خیلی بلند بود و به بازیکنان ما فشار آمد.»
خب سؤال اینجاست که چرا بلندی چمن ورزشگاه مشهد به میزبان ربط داده می‌شود و آن را «مهمان‌آزاری» می‌خوانند، اما بلندی چمن ورزشگاه آزادی ربطی به پرسپولیس میزبان ندارد؟ از همه این حرف‌ها که بگذریم اگر بازیکنان این تیم قدر موقعیت‌های‌شان را می‌دانستند کار به اینجا کشیده نمی‌شد. یادمان باشد تیمی مثل سپاهان هم امسال در مسجدسلیمان در یک باتلاق تمام‌عیار 3 بر یک به نفت باخت، اما محرم نویدکیا کوچک‌ترین اعتراضی به این موضوع نکرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید