• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 16 فروردین 1400
کد مطلب : 127269
+
-

میز خبر/ آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا در کهریزک

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا در کهریزک خبر داد و گفت: «در 5مرکز توانبخشی شهرستان‌های استان تهران تزریق واکسن کرونا صورت گرفته است.» احمد خادم در توضیح بیشتر به ایسنا گفت: «واکسیناسیون مابقی مراکز، پیرو هماهنگی با معاونت بهداشت دانشگاه‌های مربوطه در دست اقدام است.» به‌گفته او، هم‌اکنون در 5مرکز در شهرستان‌های ری، شهریار، قدس و رباط کریم و تهران تزریق واکسن کرونا به میزان حدود ۲هزار دوز صورت گرفته است. براساس اعلام خادم، در آسایشگاه کهریزک ۱۶۶۳واکسن به مددجویان و پرسنل آسایشگاه تزریق شده است و همچنین در مرحله دوم، تزریق 973دوز واکسن کرونا صورت گرفته است.

دورکاری در تهران برابر شرایط شهرهای نارنجی
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران، شرایط دورکاری در تهران به‌عنوان شهر نارنجی را اعلام کرد. براساس اعلام غلامرضا عباس‌پاشا به ایسنا، براساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرهای نارنجی ازجمله تهران یک‌سوم کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید به‌صورت دورکاری فعالیت کنند، یعنی می‌توانند تا ۷۰درصد به‌صورت حضوری از کارمندان استفاده کنند و سایر ادارات هم باید نیمی از کارمندان به‌صورت دورکاری کارهای خود را انجام دهند، یعنی در این بخش نیز تا ۵۰درصد می‌توانند به‌صورت حضوری از کارمندان استفاده کنند. به‌گفته او، در شهرهای قرمز نیز در خدمات ضروری حضور کارمندان به نصف کاهش پیدا می‌کند و در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دوسوم کارمندان به‌صورت دورکار، وظایف خود را باید انجام دهند.

درخواست برای افزایش ظرفیت بستری بیماران کرونایی 
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی افزایش مراجعان سرپایی و بستری به مراکز درمانی و پیش‌بینی روند روبه‌رشد بیماران کووید-۱۹ پس از پایان تعطیلات و مراجعات مسافران نوروزی، در ابلاغی به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بر ضرورت مدیریت ظرفیت موجود بیمارستان‌ها تأکید کرد. قاسم جان‌بابایی در این ابلاغیه به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و روسای بیمارستان‌های مسیح دانشوری و مرکز آموزشی، تحقیقاتی، درمانی قلب شهیدرجایی تأکید کرده است: «از چهاردهم فروردین‌ماه برای توقف پذیرش بیماران الکتیو در تمام مراکز درمانی اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه تحت پوشش آن دانشگاه یا دانشکده به ‌نحوی برنامه‌ریزی کنند که حداکثر ظرفیت برای پذیرش بیماران مشکوک به کووید-۱۹ دربخش‌های بستری و ویژه فراهم شود.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید