• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 16 فروردین 1400
کد مطلب : 127268
+
-

دوباره زوج نیمار- مسی؟

ستاره برزیلی به بارسلونا پیغام داده که می‌خواهد برگردد

دوباره زوج نیمار- مسی؟


با اینکه هنوز در لالیگا فصل در نیمه نیم‌فصل دوم قرار دارد و زمان زیادی تا آغاز نقل‌وانتقالات فصل آینده باقی مانده است، هر روز خبر تازه‌ای پیرامون نقل‌وانتقالات باشگاه بارسلونا به گوش می‌رسد. بعد از هیاهویی که بر سر مذاکره لاپورتا با مدیر برنامه‌ها و پدر ارلینگ هالند به‌راه افتاد و بعدا معلوم شد این دو با رئال‌مادرید هم مذاکره کرده‌اند و برای چانه‌زنی با 4 باشگاه لیگ برتری به انگلیس سفر کرده‌اند و همچنین پس از مطرح شدن دوباره نام آگوئرو و لائوتارو مارتینس، دو مهاجم آرژانتینی برای پیوستن به این تیم، یک خبر نقل‌وانتقالاتی داغ‌تر حول این باشگاه منتشر شد. روزنامه برزیلی UOL گزارش داده که نیمار برای همبازی شدن دوباره با مسی بی‌تابی می‌کند. ستاره برزیلی که تصور می‌کرد تابستان گذشته مسی به پاری‌سن‌ژرمن برود، پس از برنده شدن لاپورتا در انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا به این نتیجه رسیده که ستاره آرژانتینی در بارسا ماندنی خواهد بود بنابراین خودش برای همبازی شدن با بازیکن محبوبش دست‌به‌کار شده است. او می‌خواهد در همین تابستان به نوکمپ برگردد که البته ناگفته پیداست همه‌‌چیز به دلخواه او نیست. نیمار 2 سال قبل هم برای بازگشت به بارسا تلاش کرده و حتی راضی شده بود به رئال مادرید برود اما ناصرالخلیفی قطری که رابطه خوبی با فلورنتینو پرس، رئیس رئال مادرید دارد طوری رفتار کرد که دوست اسپانیایی‌اش جرأت پیشنهاد نداشته باشد اما مذاکرات با بارسا به‌گونه‌ای پیش رفت که مشخص شد باشگاه کاتالونیایی برای این انتقال آهی در بساط ندارد و تنها از طریق مطرح کردن نام نیمار می‌خواسته مسی را که خواهان بسته شدن تیمی رقابتی‌تر برای لیگ قهرمانان اروپا بود آرام نگه دارد. جرارد رومرو، خبرنگار مشهور اسپانیایی هم تأیید کرده که نیمار درخواست جدایی داده تا به بارسلونا بپیوندد.
مالک قطری پاری‌سن‌ژرمن هنوز از نیمار خیری ندیده ولی حاضر نیست خیر او به دیگران برسد. ستاره‌ای که خریدش 222میلیون یورو خرج روی دست باشگاه گذاشته و هر فصل در اوج مسابقات لیگ قهرمانان دچار مصدومیت‌های عجیب و مصلحتی شده و در دسترس نبوده، چرا باید به این راحتی به خواسته‌اش برسد؟ خلیفی حتی حاضر نیست در فاصله یک سال مانده به پایان قرارداد امباپه او را به مادرید بفروشد و یک سال دیگر این بازیکن را نگه می‌دارد و رایگان آزادش می‌کند. حتی اگر شده، او را مثل ربیو که حاضر به تمدید قراردادش نبود، روی سکوها می‌نشاند اما تا ریال آخر قراردادش نگهش ‌داشت. مارکا هم از قول آندره کوری، استعدادیاب سابق بارسلونا نوشته که نیمار می‌خواهد دوباره با مسی همبازی شود؛ نه در پاریس بلکه در بارسا. باشگاه کاتالونیایی هنوز واکنشی به پیغام نیمار نشان نداده چون در جست‌وجوی راهی برای جور کردن هزینه انتقال لائوتارو یا هالند است. قرارداد پنج‌ساله نیمار تا تابستان2022 اعتبار دارد و او حاضر نیست پیشنهاد تمدید 4ساله قراردادش را بررسی کند. دستمزد او در 5 سال قراردادش در پاریس 350میلیون دلار بود.
حالا سؤال اینجاست؛ آیا بارسلونا که برای خرید 5 میلیون یورویی ممفیس پولی نداشت و حتی سوارس ، راکیتیچ و ویدال را برای رهایی از شر دستمزدشان مرخص کرد، می‌تواند نیمار را در فاصله یک سال مانده به پایان قراردادش به نوکمپ بیاورد یا ستاره برزیلی برای همبازی شدن دوباره با دوست آرژانتینی‌اش باید یک‌سال بیشتر صبر کند و در این یک سال احتمالا از سوی باشگاه فرانسوی مورد بی‌مهری قرار بگیرد تا اینکه آزاد شود؟ 
در همین حین، تله‌فوت از تمدید قرارداد نیمار با پی‌اس‌جی تا تابستان2026 خبر داده و پوچتینو، سرمربی این تیم در واکنش به این خبر گفته که این اتفاق مهمی است. شاید این یک بازی رسانه‌ای برای بالا بردن قدرت چانه‌زنی باشد از سوی نیمار و پدرش که خیلی پول دوست دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید