• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 16 فروردین 1400
کد مطلب : 127248
+
-

زرد فراری

سپاهان با شوت‌های کمتر نسبت به پرسپولیس 9گل بیشتر زده است؛ تیم نویدکیا اگر امروز هم برنده شود از دست سرخابی‌ها فرار خواهد کرد

از هفته نوزدهم لیگ برتر ایران فقط 2بازی باقی مانده که امروز در تهران و سیرجان انجام خواهد شد. در سیرجان تیم گل‌گهر که بیشتر از هر تیم دیگری در این فصل بازی‌هایش عقب می‌افتد، به مصاف ماشین‌سازی قعرنشین خواهد رفت تا با کسب 3امتیاز، از نیمه پایین جدول فرار کند. گل‌گهر که بازی هفته قبلی‌اش با فولاد هم عقب افتاد، دقیقا یک‌ماه بعد از آخرین بازی‌اش دوباره به میدان خواهد رفت. گل‌گهر میزبان تیمی است که هیچ علاقه‌ای به ادامه لیگ ندارد و در تعطیلات نوروزی هم حرف‌وحدیث‌های زیادی درباره انصراف این تیم از ادامه لیگ مطرح شد. اما به هر حال مالک پرحاشیه این تیم رضایت داد که تا آخر فصل به تیمداری کج‌دار و مریزش ادامه بدهد.

  بهترین تیم لیگ به‌دنبال بهترین رتبه
اما در مهم‌ترین بازی امروز، سپاهان به تهران می‌آید تا بعد از توقف پرسپولیس و استقلال با بردن سایپا حاشیه امن خوبی در صدر جدول برای خودش ایجاد کند. سپاهان سال99 را با صدرنشینی به پایان برد اما این صدرنشینی با امتیاز برابر و تفاضل گل مساوی با پرسپولیس به‌دست آمده بود. امروز زردپوشان فرصت دارند با برتری مقابل سایپا اختلاف امتیاز خود را با 2 رقیب تهرانی به‌ترتیب به 2و 6امتیاز برسانند. سپاهان با 34گل زده گلزن‌ترین تیم لیگ تا این هفته بوده و سجاد شهباززاده هم با 16گل زده آماری به‌جا گذاشته که هیچ آقای گل دیگری در تاریخ لیگ‌برتر بعد از 18بازی به این آمار نرسیده بود. جالب است که سپاهان در آمار شوت به دروازه بعد از پرسپولیس و گل‌گهر در رتبه سوم قرار دارد اما با وجود این 9گل بیشتر از پرسپولیس و 16گل بیشتر از گل‌گهر زده است! این آمار فقط با تکیه بر شم گلزنی سجاد شهباززاده و البته روحیه خوب تیمی در جمع شاگردان نویدکیا به‌دست آمده است. در مقام مقایسه، موقعیت‌هایی که پرسپولیسی‌ها این هفته در بازی با پدیده از دست دادند اگر در یک بازی نصیب سپاهانی‌ها شود آنها بازی را حداقل با 5گل به پایان می‌برند. «نرخ تبدیل شوت به گل» در سپاهان 16.3 بوده که برای درک بزرگی این عدد کافی است به آمار سایر تیم‌های برتر نگاه کنیم. تیم‌های پدیده و پیکان با 11.7، پرسپولیس و ذوب‌آهن با 10.9، فولاد با 10.4و استقلال با 10، رتبه‌های دوم تا هفتم را در «نرخ تبدیل شوت به گل» در اختیار دارند. به گواه آمارهای متریکا سپاهان با نمره فنی 7.35 از 10، باکیفیت‌ترین تیم لیگ هم هست و بالاتر از پرسپولیس (7.27)، استقلال (7.13)، گل‌گهر (7.12) و فولاد (7.11) قرار دارد. تنها امید رقبای سپاهان به این است که حریف امروز زردپوشان یعنی سایپا سابقه خوبی در خراب‌کردن بازی حریفان و کسب امتیاز از تیم‌های بزرگ دارد. سایپا در این فصل از پرسپولیس یک مساوی بدون گل گرفته و استقلال را هم یک بر صفر شکست داده است. همین سپاهان هم در بازی رفت در زمین خودش مقابل سایپا با تساوی  یک - یک متوقف شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید