• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 16 فروردین 1400
کد مطلب : 127250
+
-

زیر حلقه/ لژیونرها

افشین رضاپور - کارشناس بسکتبال

با پیوستن آرون گرامی‌پور به تیم منچستر در لیگ بسکتبال انگلیس، تعداد لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های خارجی به 3 نفر رسید. هم‌اکنون تیم سیچوان با حامد حدادی در لیگ چین (CBA) در مکان دهم جدول 19تیمی است. تیم گرامی‌پور نیز در لیگ نه چندان مطرح انگلیس، رتبه دهم را در اختیار دارد. در بوندس‌لیگای 2 آلمان، بهنام یخچالی بعد از دو‌ماه و نیم مصدومیت به ترکیب تیم روستوک برگشت و تاکنون در 2بازی به میدان رفت. با افزودن یک پوینت گارد آمریکایی به تیم آلمانی در دوران نقاهت بهنام به‌نظر می‌رسید زمان بازی او کم شود اما لژیونر ایرانی بار دیگر در ترکیب شروع‌کننده به میدان رفت. روستوک صدرنشین بوندس‌لیگای 2 است.

نیمه ‌نهایی
بسکتبال باشگاه‌های ایران با 4تیم شهرداری گرگان، شیمیدرقم، مهرام و نفت آبادان به نیمه‌نهایی رسید. از امروز بازی‌های این مرحله آغاز می‌شود. با وجود مسابقات 16تیمی فصل جاری، بازی شگفت‌انگیزی نداشتیم اما شاید رویارویی مستقیم جمعی از باتجربه‌های بسکتبال طی ادوار گذشته، هیجان نیمه‌‌نهایی باشد. رخ به رخ شدن مایک رستم‌پور و ارسلان کاظمی یکی از نکات جالب سری بازی‌های 3از 5بین شهرداری گرگان و شیمیدر است. هر چند ارسلان بعد از 2سال به پنجره سوم کاپ آسیا دعوت شد اما رستم‌پور طی دوره‌های اخیر مورد توجه و حمایت کادرفنی تیم ملی بسکتبال بود. رویارویی صمد نیکخواه بهرامی و سعید داورپناه نیز از دوئل‌های دیدنی بازی مهرام – نفت است.

3 نفره
فریده شجاعی نایب‌رئیس بخش زنان فدراسیون بسکتبال گفته تیم بسکتبال 3 نفره دختران تمریناتش را برای مسابقات انتخابی اتریش و مجارستان از 20فروردین آغاز می‌کند. بسکتبال 3 نفره دختران در نخستین حضور این بازی در المپیک توکیو، پیش از این بهترین بخت خود را برای کسب سهمیه از دست داد و سهمیه آسیا به لحاظ رتبه‌بندی تیم‌ها توسط فیبا و بی‌برنامگی فدراسیون در تورهای بین‌المللی، به مغولستان رسید. کار دختران در اردیبهشت و در اتریش سخت است و مسابقات مجارستان در خرداد نیز میدان راحتی برای کسب سهمیه نیست اما همین که دختران، توانمندی خودشان را محک بزنند و بدانند در کجای جهان قرار دارند، کافی است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید