• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12724
+
-

بخشندگی شفر، کوبندگی برانکو

 در شبی که مسلمان به نیمکت چسبیده، شجاعیان بهترین بازیکن استقلال مقابل الهلال می‌شود.
برانکو و شفر دو‌مربی خارجی موفق هستند که این روزها بین هواداران ایرانی در اوج محبوبیت به‌سر می‌برند. اخیرا هر دو مربی هم در لیگ قهرمانان آسیا موفق شدند پرسپولیس و استقلال را در صدر جدول گروه‌شان به دور بعد ببرند که اتفاقی بی‌نظیر برای فوتبال ایران محسوب می‌شد. بااین وجود به‌نظر می‌رسد بین این دو مربی تفاوت‌های کوچک، اما مهمی وجود دارد که فضای این روزهای استقلال را کمی دلپذیرتر از پرسپولیس کرده است.
در بازی استقلال با مشکی‌پوشان، وینفرد شفر تصمیم گرفت داریوش شجاعیان را 5دقیقه پیش از پایان نیمه اول به‌دلایل فنی تعویض کند. طبیعی است که تعویض در چنین دقایقی کمی نامتعارف محسوب می‌شود و می‌تواند باعث ناراحتی بازیکن شود. همین اتفاق درمورد شجاعیان هم رخ داد و او از سمت دیگر زمین خارج شد. هافبک تکنیکی استقلال سپس بدون اینکه با سرمربی تیم دست بدهد روی نیمکت نشست تا خبر این اعتراض به‌سرعت روی همه سایت‌ها منتشر شود. شفر هم طبعا متوجه ماجرا شد، اما برخورد قهرآمیزی با این بازیکن نداشت. شجاعیان و شفر آخر آن بازی در کنار هم به سمت رختکن رفتند و طی روزهای گذشته هم رابطه نزدیک‌تری پیدا کردند؛ آن‌قدر که عکس معروف نگاه کردن‌های بی‌هوای شجاعیان به شفر در چند روز گذشته حسابی سوژه شد و حتی واکنش جالب دختر مربی آلمانی را هم به‌دنبال آورد. شاید شفر می‌توانست به بهانه همان اعتراض شجاعیان را حذف کند، اما او این کار را نکرد. جالب است بدانید در جریان همین بازی دوشنبه‌شب با الهلال، داریوش یکی از بهترین بازیکنان زمین بود که آمار و ارقام عجیبی از خودش به‌جا گذاشت. شجاعیان در این مسابقه 83لمس توپ داشت و 65پاس داد که 94درصد آنها درست بود. او 4تکل زد و دو خطا هم از بازیکنان حریف گرفت که همه اینها به‌نفع استقلال تمام شد.
شاید بد نباشد برخورد شفر با شجاعیان را کنار برخورد برانکو با محسن مسلمان قرار بدهیم. البته که هیچ عقل سلیمی موافق مدارا با بی‌انضباطی نیست، اما شاید برانکو هم می‌توانست کمی مهربانانه‌تر با مسلمان برخورد کند و این همه ماجرا به وجود نیاورد. بی‌انضباطی شجاعیان را همه ایران دیدند، اما هنوز کسی دقیقا متوجه نشده چه کار بدی از مسلمان سر زده که برانکو را تا این حد شاکی کرده است. در یک سال گذشته حداقل 10قاب به‌ثبت رسیده از لحظاتی که مسلمان در کنار زمین برانکو را به آغوش کشیده. البته ممکن است رفتار هافبک پرسپولیس با برانکو در خلوت و انظار عمومی دوگانه بوده باشد، اما به هر حال کمی انعطاف هم گاهی به کار می‌آید؛ متاعی که هرگز در بساط پروفسور پیدا نشد که نشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید