• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 15 فروردین 1400
کد مطلب : 127152
+
-

هوا از فردا گرم‌ می‌شود

درحالی‌که در روزهای گذشته بسیاری از استان‌ها درگیر بادهای شدید و بارندگی‌های همراه با رعد ‌و برق بوده‌اند، پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که روند افزایشی دما در اغلب مناطق کشور از فردا آغاز می‌شود. به گزارش ایرانشهر، روز گذشته (شنبه 14فروردین) استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی، گلستان و مازندران شاهد بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید
بوده اند. سامانه فعال در کشور موجب بارش‌های پراکنده‌ای هم در آذربایجان‌شرقی، غربی، زنجان، اردبیل، کردستان، نیمه شمالی استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، شمال کرمان، بوشهر، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان شد. بنابر اعلام کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با همشهری، بیشترین‌ شدت بارندگی‌ها در خراسان رضوی و شمالی بود که امروز (یکشنبه 15فروردین) هم در این 2 استان ادامه دارد. کبری رفیعی با بیان اینکه از دوشنبه تا چهارشنبه، جوی پایدار در کشور حاکم می‌شود، می‌گوید: «روز گذشته در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب و شرق و جنوب شرق شاهد وزش باد شدید همراه با گرد و خاک بودیم که این شرایط امروز در شرق و جنوب شرق ادامه دارد.»

کرمان، دست خالی در مقابل توفان
وزش باد همراه با گرد و خاک در شرایطی در شرق و جنوب شرق ادامه دارد که مسئولان کرمان به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با این پدیده تأکید می‌کنند که هیچ اعتباری برای مقابله با این پدیده ندارند. مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران کرمان بادهای شدید چند روز اخیر را فعلا بدون خسارت گزارش می‌کند، اما به همشهری می‌گوید: «در سال‌های قبل اعتبار پیشگیرانه در بخش‌های مقاوم‌سازی و... برای جلوگیری از خسارت ریزگرد به استان ابلاغ می‌شد، اما 2سال است هیچ اعتباری به این منظور اختصاص داده نشده است.»  

هشدار سرما و یخبندان
در همسایه شمالی کرمان یعنی خراسان‌جنوبی در کنار باد شدید روند کاهشی دما تا 12درجه هم شروع شده ؛ به‌طوری که مدیریت بحران استان برای صبح دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق سردسیر احتمال یخبندان را داده است. در چهارمحال و بختیاری هم هشدار مشابهی صادر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید