• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 14 فروردین 1400
کد مطلب : 127090
+
-

شهردار تهران در جشن ملی پرچم عنوان کرد:

شهر در سال سخت99 هوشمند شد

حناچی: پیشنهاد شهرداری در سند راهبردی ایران و چین لحاظ شد


در سالروز برگزاری انتخابات 12فروردین و رأی «آری» به جمهوری اسلامی، پرچم ایران بر بلندترین میله پرچم  پایتخت به اهتزاز درآمد. به گزارش همشهری، شهردار تهران در این مراسم که با حضور مدیران شهری، وزیر بهداشت و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای مختلف در گذر فرهنگ منطقه گردشگری عباس‌آباد تهران برگزار شد، گفت: «شهرداری تهران افراد زیادی را در مجموعه شهری، طی یک‌سال گذشته به‌دلیل ابتلا به کرونا از دست داده است. بیشترین این شهدا در حوزه‌های حمل‌ونقل و خدمات شهری خدمت‌رسانی می‌کردند.»
پیروز حناچی گفت: «سال سختی را پشت سر گذاشتیم.اکنون علاوه بر استقرار جمهوری اسلامی یاد آنهایی که در خط اول مبارزه با کرونا به شهادت رسیدند را نیز گرامی می‌داریم. » او با اشاره به مقابله شهرداری تهران با 2ویروس کرونا و تحریم ادامه داد: «متأسفانه در شرایط کمک جوامع انسانی به یکدیگر، کسانی بودند که فشار حداکثری را به‌عنوان شعار خود انتخاب کرده بودند.»  او اضافه کرد: «در شهرداری تهران تلاش کردیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. به گونه‌ای که هوشمند شدن شهر تهران تبدیل به یک الزام عمومی شود. اکنون حدود ۳میلیون نفر از شهروندان در اپلیکیشن «تهران من» ثبت‌نام کرده‌اند و روزانه ۲۵۰هزار نفر از آن استفاده می‌کنند. همچنین توسعه فضای سبز و قلمروی عمومی را دنبال کرده‌ایم؛ نکته‌ای که سازمان‌های جهانی نیز به‌دلیل نیاز به فضاهای باز بر آن تأکید دارند.» سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در مراسم جشن ملی پرچم گفت: «امروز افتخار دارم اعلام کنم که در عرصه تولید واکسن کووید-۱۹ در آینده‌ای نزدیک به‌عنوان یکی از کشورهای مهم منطقه مطرح خواهیم شد.» جشن ملی پرچم با اجرای موسیقی و خوانندگی سالار عقیلی و همینطور نمایش ورزش زورخانه‌ها همراه بود.
شهردار تهران همچنین در نشست هیأت‌مدیره متروپلیس (سازمان جهانی کلانشهرهای مهم)، به اهمیت موضوع تاب‌آوری پرداخت. این نشست 11فروردین و به‌صورت مجازی برگزار شد و حناچی در آن، همه‌گیری ویروس کرونا را به‌عنوان یک بحران جدید و ناشناخته دانست و گفت: «این ویروس ابعاد گوناگونی از تاب‌آوری در مقیاس‌های گوناگون را به مدیران شهری یادآوری کرد؛ بحرانی که با چالش‌های دیگر مثل آلودگی هوا، تغییرات اقلیمی، رویدادهای جدی آب و هوایی، دوران رکود اقتصادی و... قابل مقایسه نیست.» اوهمچنین در ایام نوروز برای بازدید از پروژه‌های جنوب شرق پایتخت به منطقه۱۸ رفت. حناچی در بخشی از این برنامه گفت: «به پیشنهاد شهرداری تهران در توافقنامه میان ایران و چین بند مربوط به سرمایه‌گذاری چین در خط 10متروی کلانشهر تهران لحاظ شد. درواقع زمانی که نشست‌های مقدماتی برای این توافقنامه طی می‌شد و دولت نظرات دستگاه‌های مختلف را دریافت می‌کرد، شهرداری پیشنهاد سرمایه‌گذاری چین در خط 10 متروی کلانشهر تهران را مطرح کرد. البته روابط با چین در زمینه قطار شهری، کاری است که انجام می‌شد و همکاری چینی‌ها در توسعه خط متروی تهران را داشتیم و عمدتا در بخش تجهیزات و واگن‌ها همکاری‌های گسترده داریم. در این توافقنامه هم این بند برای حمایت از ۱۰کلانشهر کشور که شبکه حمل‌ونقل ریلی در آنها وجود دارد، آمده است.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید