• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 26 اسفند 1399
کد مطلب : 126915
+
-

توسعه حمل‌ونقل عمومی در آخرین روز‌های سال

امروز 3ایستگاه جدید مترو افتتاح و پیش از پایان سال 40دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به شبکه حمل‌ونقل تهران افزوده می‌شود


 اواخر اسفندماه رفت‌وآمد در شهر زیادتر می‌شود. درحالی‌که تعداد درگذشتگان روزانه کرونا به حدود 100نفر رسیده است، شهروندان بیشتری در آستانه شب عید به خیابان‌ها می‌آیند و شبکه حمل‌ونقل عمومی باید در این هفته آخر بیش از همیشه خدمات‌رسانی کند. در این بین قولی که شهرداری برای افتتاح بیش از 10ایستگاه مترو تا آخر سال داده بود، با شروع مسافرگیری 3 ایستگاه در یکی‌دو روز باقی‌مانده به نوروز، اجرایی می‌شود. 
در این روز‌ها تعدادی اتوبوس و مینی‌بوس جدید نیز به ناوگان اتوبوسرانی افزوده می‌شود. توسعه حمل‌ونقل عمومی در اوایل سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. ایستگاه‌های میدان قیام و چهل‌تن دولاب از خط7مترو روز 14اسفند افتتاح شدند. ایستگاه‌های یادگار امام و شهید ستاری از خط6 مترو نیز روز 23اسفند به بهره‌برداری رسیدند. حالا نوبت افتتاح 3ایستگاه دیگر رسیده است تا اسفند‌ماه 1399هم مانند سال‌های دیگر،‌ماه خاص ساخت‌وساز مترو باشد.
به‌گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه امروز (سه‌شنبه 26اسفند) ایستگاه‌های شهید اشرفی اصفهانی و دانشگاه تربیت مدرس در خط 6و ایستگاه آهنگ در خط 7در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
علی امام با بیان اینکه برای ساخت و تجهیز این 3ایستگاه حدود 900میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: ایستگاه تقاطعی دانشگاه تربیت مدرس در تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران و جلال آل احمد (زیرگذر گیشا) واقع شده است. ایستگاه تربیت مدرس در خط 7اسفند‌ماه سال 1397به بهره‌برداری رسیده است و حالا نوبت به اتصال دسترسی ایستگاه به خط 6فرا رسیده است. او گفت: از لحاظ موقعیت شهری، این ایستگاه باعث تسهیل دسترسی همشهریان به بزرگراه جلال آل‌احمد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران خواهد شد. نکته حائز اهمیت، قرار گرفتن ایستگاه تربیت مدرس در مرز محدوده شروع طرح ترافیک تهران و طرح زوج و فرد است که این امکان را به مسافران می‌دهد تا با استفاده از مترو به مقصد خود در داخل محدوده طرح ترافیک تردد کنند. به‌گفته مدیرعامل شرکت مترو ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی در تقاطع بزرگراه اشرفی اصفهانی و بلوار مرزداران، جنب خیابان پیامبر و بیمارستان پیامبران واقع شده است که با افتتاح این ایستگاه و برچیده شدن کارگاه مربوطه، محدوده‌های درخت‌کاری شده ضلع شمالی خیابان پیامبر و محدوده شمالی پلازای در حال طراحی محوطه ایستگاه، در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. اما ایستگاه آهنگ که با معماری ویژه و متفاوتی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، در محدوده بزرگراه شهید محلاتی واقع شده است و اهالی منطقه14 که بافت متراکم جمعیتی دارند از آن استفاده خواهند کرد. طی سال‌های آینده در مجاورت این ایستگاه، مجتمع ایستگاهی ساخته می‌شود.
تا‌کنون 130ایستگاه در متروی تهران ساخته شده است که در طرح نهایی باید به 255ایستگاه برسد. همچنین محصولات آخرین بخش قرارداد «۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس» شهرداری تهران با شرکت ایران خودرودیزل نیز در این هفته به اتوبوسرانی تحویل داده می‌شود. این بخش شامل ۲۰دستگاه اتوبوس و ۲۰دستگاه مینی‌بوس است اما به‌گفته محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بهره‌برداری از آنها به سال ۱۴۰۰ موکول خواهد شد چرا که نصب جی‌پی‌اس و دستگاه‌های کارتخوان زمان خواهد برد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید