• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12673
+
-

پیگیری برای باقی‌ماندن نقش یوز روی پیراهن تیم ملی فوتبال

حیات وحش
پیگیری برای باقی‌ماندن نقش یوز روی پیراهن تیم ملی فوتبال

مدیرکل دفتر حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به خبر حذف تصویر یوز از پیراهن تیم ملی فوتبال از ارسال نامه به فدراسیون فوتبال و درخواست برگزاری جلسه خبر داد.

مجید خرازیان مقدم به ایسنا، گفت: با توجه به اهمیت باقی‌ماندن تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی فوتبال ایران، معاونت محیط‌زیست طبیعی سازمان محیط‌زیست با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال خواسته است دلایل حذف یوز از پیراهن این تیم را اعلام کند.

او با بیان اینکه از فدراسیون فوتبال خواسته‌ایم جلسه‌ای با معاونت طبیعی سازمان محیط‌زیست برگزار کند، تصریح کرد: هدف از درخواست تشکیل جلسه، شنیدن صحبت‌های مسئولان فدراسیون فوتبال و اطلاع از دلایل حذف تصویر یوز از روی پیراهن تیم ملی است.

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست در پاسخ به این پرسش که آیا امیدی برای قرارگرفتن نقش یوز روی پیراهن تیم ملی در بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ وجود دارد، گفت: هدف ما قرارگرفتن همیشگی نقش یوز روی پیراهن تیم ملی است، چه به جام‌جهانی امسال برسد چه نرسد.

خرازیان مقدم تأکید کرد: برای ضرورت تصویر یوز آسیایی روی پیراهن تیم ملی فوتبال دلایلی داریم که خارج از چارچوب ضوابط و مقررات نیست.

او گفت: همه باید سعی کنیم تا تصویر این‌گونه در معرض انقراض روی پیراهن تیم ملی فوتبال باقی بماند و تلاش می‌کنیم با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت یکدیگر بتوانیم مجددا یوز را به پیراهن تیم ملی برگردانیم.

 مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هفته گذشته از حذف یوزپلنگ آسیایی از پیراهن ملی‌پوشان فوتبال کشور خبر داد. در پی این خبر، رضا شجیع، رئیس دفتر محیط‌زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان، از پیگیری این موضوع از سوی این وزارتخانه خبر داد و گفت: موضع رسمی وزارت ورزش و جوانان مخالفت با حذف طرح یوز از پیراهن ملی‌پوشان فوتبال ایران است و معتقدیم که قرار گرفتن نقش یوز روی پیراهن تیم‌ملی  کار فرهنگی ارزشمندی است که اثرات خوب آموزشی در جامعه داشته است. بر این اساس، نقش یوز باید روی پیراهن تیم ملی باقی بماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید