• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 24 اسفند 1399
کد مطلب : 126680
+
-

جزیره‌ای زیر پونز نقشه کرونا

مهدیا گل‌محمدی

دهه شصت و زمان موشک‌باران ارتش بعث، آنها که سن‌شان قد می‌دهد، به یاد دارند که مشهور بود برخی نقاط تهران مانند کن‌‌سولقان و غیره زیر پونز نقشه صدام است؛ به این معنی که موشک‌‌هایی که با دنباله‌های سفیدشان روی آسمان شهر خط می‌‌کشیدند، روی این مناطق فرود نمی‌آیند و واقعا هم نمی‌آمدند. حالا اما می‌توان از جزیره‌ای خبر داد که زیر پونز نقشه جنگ غول‌ریزنقش ویروس کرونا قرار گرفته و این بیماری همه‌گیر به ساکنان آن حمله نمی‌کند. در نقشه پراکنش ابتلا به کرونا و افراد واکسینه‌شده جهان، تنها نقطه سفید روی نقشه نقطه‌ای است به اندازه یک جزیره دور‌افتاده یونانی موسوم به «کاستلوریتزو» که فقط 500نفر جمعیت دارد.
 500 نفر ساکن معمولی نه! 500نفری که می‌توان آنها را از زاویه‌ای خوشبخت‌ترین انسان‌های ساکن کره زمین دانست. آنها بدون ماسک، بدون ترس از کرونا، بدون رعایت فاصله اجتماعی و از همه مهم‌تر بدون ترس از ابتلا به کرونا زندگی می‌کنند. 500نفر رابینسون‌کروزویی که هیچ میلی به نجات‌ از این جزیره دورافتاده ندارند. شهردار این جزیره البته گویا قصد دارد این خلوت دلچسب ساکنان جزیره را بر‌هم زده و از گردشگر‌های واکسن‌زده برای بازدید از این محل دعوت کند. 
بنابراین آنهایی که در آینده‌ای نزدیک «گذرنامه‌واکسن اتحادیه اروپا» را دریافت کنند، می‌توانند در ساحل جزیره کاستلوریتزو لنگر انداخته و شاید زیر نگاه سنگین ساکنان جزیره، خود را به گشت‌و‌گذار در جزیره مهمان کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید