• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 23 اسفند 1399
کد مطلب : 126541
+
-

این پنالتی‌ها مشکوک نیست

4نکته در مورد پیروزی استقلال برابر پیکان

این پنالتی‌ها مشکوک نیست


بهروز رسایلی ـ خبر‌نگار

در مهم‌ترین بازی مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، استقلال با نتیجه 2 بر یک از سد پیکان گذشته و به جمع 16تیم پایانی رسید. این قرعه در چنین مرحله‌ای واقعا سنگین بود، اما یک خاصیت داشت و آن هم اینکه آخر هفته هواداران را ساخت. انصافا دیدار 2تیم جذاب و پرحادثه دنبال شد و نتیجه آن تا لحظه آخر هم مشخص نبود. چند نکته در مورد این مسابقه بخوانید.

  2برد از 2بازی؛ این یک آغاز خوب برای فرهاد مجیدی است. تیم او مقابل پیکان نمایش قابل‌قبول‌تری نسبت به بازی با فولاد داشت. استقلال مخصوصا در نیمه نخست خوب بازی کرد و حتی در نیمه دوم هم چندین موقعیت عالی گلزنی داشت. خبر خوش‌تر اینکه استقلال در 2 بازی بعدی لیگی باید به مصاف ماشین‌سازی و همین پیکان برود. قرعه روی کاغذ سخت نیست و می‌تواند به تثبیت موفقیت‌آمیز فرهاد مجیدی روی نیمکت منجر شود. دیدار با پیکان، فروردین برگزار خواهد شد و آن زمان باید دید کدام طرف از اندوخته‌های فنی بازی حذفی بیشتر سود برده‌اند؛ مهدی تارتار یا زوج فرهاد مجیدی- فراز کمالوند.
   صرف حضور فرهاد مجیدی باعث افزایش طراوت برخی بازیکنان شده است. اگر قرار باشد به‌طور ویژه به 2 نفر اشاره کنیم، محمد نادری و فرشید اسماعیلی مصداق‌های خوبی خواهند بود. نادری که به‌زودی باید آماده رقابت با هروویه میلیچ شود در نیمه نخست بازی با پیکان به‌خوبی توانایی‌های فنی‌اش را نشان داد؛ چیزی که در کل زمان مربیگری محمود فکری از او ندیدیم. فرشید اسماعیلی هم حالا شاداب‌تر از گذشته نشان می‌دهد.
   شیخ دیاباته خیلی عجیب پنالتی می‌زند؛ نرم، آهسته و مطمئن. او باز هم با همین فرمول توانست استقلال را مقابل پیکان جلو بیندازد، اما نکته اینجاست که شیخ واقعا با آن بازیکن فوق‌العاده فصل گذشته تفاوت دارد. او در این بازی هم چیزی غیراز همان پنالتی نشان نداد و حتی در یک موقعیت آفساید، پاس عالی نادری را به ناشیانه‌ترین شکل ممکن بیرون زد. به همین دلایل هم تعویض دیاباته در حوالی دقیقه60 کسی را غافلگیر نکرد.
   در هر 2پیروزی فرهاد مجیدی، به سود استقلال اعلام پنالتی شده تا این مسئله دستمایه طعنه و متلک‌های رقبا قرار بگیرد. آیا اینکه به سود استقلال اعلام پنالتی می‌شود مشکوک است؟ اصلا کدام یک از 2 ضربه اخیر نادرست بود؟ فرهاد مجیدی میل دارد تیمش را با آرایش هجومی به زمین بفرستد. بنابراین طبیعی است که چنین تیمی، مخصوصا با توجه به حضور مهاجمان زهردار و خطرناک بیشتر در موقعیت گل قرار بگیرد. به همین نسبت هم احتمال به خطا افتادن مدافعان حریف بیشتر می‌شود. کجای این قصه بحث‌برانگیز است؟ نکته اینجاست که مدافعان ایرانی اغلب خیلی عجول و بی‌محابا عمل می‌کنند. یقین بدانید درصورت ورود کمک‌داور ویدئویی به فوتبال ایران، نرخ پنالتی‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت. همانطور که تیم‌های ایرانی حاضر در مسابقات بین‌المللی هم از این ناحیه متضرر شده‌اند. پس بیهوده اتهام نزنیم تا دیگران نیز به تلافی، بی‌خودی تیم محبوب ما را متهم نکنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید