• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 23 اسفند 1399
کد مطلب : 126535
+
-

پایان جذاب یک لیگ زنانه

تیم گروه‌ بهمن در 3بازی تیم مهرام را شکست داد تا برای دومین بار قهرمان لیگ برتر بسکتبال زنان شود

پایان جذاب یک لیگ زنانه

گروه بهمن برای دومین سال قهرمان لیگ برتر بسکتبال زنان شد؛ قهرمانی در فینالی نفسگیر. بهمن در مرحله پلی‌آف و در بازی اول فینال 74 بر 63 شکست خورد تا همه تیترها به نفع مهرامی‌ها باشد. به‌نظر می‌رسید آنها قهرمان این فصل خواهند بود اما بهمنی‌ها از چند روز قبل برای بازی دوم و حتی بازی سوم خودشان را آماده کرده بودند.آنها  علاوه بر تمریناتی که در سالن همیشگی‌ داشتند، تمرینات اختصاصی هم در سالن بسکتبال آزادی، محل برگزاری مسابقات انجام دادند. تشخیص  فریناز طائر‌پور، سرمربی بهمن این بود که شاگردانش مشکل شوت دارند؛ «در بازی اول به‌خاطر اینکه شوت‌هایمان گل نشد، باختیم. به‌خاطر همین سالن آزادی را اجاره کردیم تا بچه‌ها روی حلقه مسابقات بتوانند تمرین پرتاب داشته باشند.» تمریناتی که بیشتر روی شوت و ریباند متمرکز بود، جواب داد.پنجشنبه، بهمن بازی دوم را در وقت بازی به تساوی 67-67 رساند و در وقت اضافه 74-71 به پیروزی رسید. بازی سوم حساس‌ترین بازی لیگ بود. بازی ظهر دیروز، قهرمان را معرفی می‌کرد اما رقابت 2 تیم از بیرون زمین شروع شد؛ از بنر تبلیغاتی که فدراسیون برای پخش اینستاگرامی منتشر کرد. در این بنر نیکا بیک‌لیک‌لی، مربی مهرام در برابر فریناز طائرپور، مربی بهمن قرار داده شده بود. بیک‌لیک‌لی با دستان مشت شده و دهانی که برای فریاد باز شده، قدرتمندتر از طائر‌پور به‌نظر می‌رسید که با ماسک دست به کمر ایستاده بود. هواداران بهمن معترض بودند که فدراسیون هدفمند این بنر را طراحی کرده است. سال‌هاست که بسکتبالی‌ها می‌گویند فدراسیون نگاه ویژه‌ای به تیم‌های مهرام دارد.
تصور بیشتری‌ها این بود که برنده بازی مهرام است. مهرام از هفته‌های اول بازیکن خارجی گرفته بود اما بازیکنان خارجی بهمن غیر از آنا بهشتی، برای پلی‌آف به این تیم اضافه شدند. مهرام روی نیمکت، مربی یونانی هم دارد.بهمن در نیمه اول 35-26 جلو بود و این برتری را تا پایان نیمه‌دوم هم حفظ کرد. با اینکه در ابتدای کوارتر سوم مهرام با 5  امتیاز پیش افتاد ‌اما بازیسازی تیلر، بازیکن آمریکایی، پرتاب‌های آنا بهشتیان و سوشا آفاناسی‌وا بازیکنان اوکراینی و دلارام وکیلی کاپیتان بهمن بازی را به نفع این تیم بازگرداند.
در تیم مهرام هم با اینکه ماریا آتزی پرتاب‌های خوبی داشت اما نتوانست در مقابل توفانی که بهمن به پا کرده بود، کاری کند. این بازی 87-63 به‌پایان رسید تا بهمن با اقتدار به دومین قهرمانی برسد. آنا بهشتیان در این بازی با 27امتیاز و کارایی 28 بهترین بازیکن میدان بود. اما در قهرمانی بهمن کاپیتان هم کم نقش نداشت. او که در بازی دوم با پرتا‌ب‌های 3‌ امتیازی و شوت‌هایش به پیروزی تیم کمک کرده بود، در بازی آخر هم در دفاع و پرتاب‌های آزاد خوب بود اما دلارام ویژگی دیگری هم در این دو بازی داشت، او با آرامشی که داشت، در نقش کاپیتان استرس را از هم‌تیمی‌هایش دور کرد تا راحت‌تر بازی کنند.در دیگر بازی مرحله پلی‌آف، نارسینا و نفت آبادان بازی کردند. نارسینا که برای قهرمانی بسته شده بود و نخستین تیمی بود که این فصل بازیکن خارجی گرفت، سوم شد. آنها در رده‌بندی در 2 بازی نفت آبادان را شکست دادند.امسال لیگ بسکتبال زنان با حضور بازیکنان خارجی، حساس‌تر و جذاب‌تر از همیشه برگزار شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید