• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 19 اسفند 1399
کد مطلب : 126365
+
-

تقریظ رهبرمعظم انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان»


در مراسم دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که باحضور جمع محدودی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ ادبیات و هنر دفاع‌مقدس در شهر سنندج برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «عصرهای کریسکان» منتشر شد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، کتاب «عصرهای کریسکان»، خاطرات آقای امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) از فعالیت‌های دوران پیش از انقلاب و مجاهدت‌های دفاع‌مقدس تا رنج‌های اسارت در زندان‌های کومله و دمکرات است که به قلم کیانوش گلزار راغب تدوین و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
ـ بسیار جذاب تهیه شده است؛ هم خود سرگذشت این جوان آزاده کرد جذاب است و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی‌حاشیه کتاب. با اینکه نیروهای مبارز کردِ طرفدار جمهوری اسلامی را از نزدیک دیده و شناخته‌ام، آنچه از فداکاری‌های آنان در این کتاب آمده، برایم کاملاً جدید و اعجاب‌آور است. نقش مادر و همسر هم حقّاً برجسته است. دلاوری و شجاعت راوی و خانواده‌اش ممتاز است و نیز برخی عناصر دیگر کردی که از آنان نام برده شده است. در کنار این درخشندگی‌ها، رفتار قساوت‌آمیز و شریرانه کسان دیگری که به دروغ از زبان مردم شریف کرد سخن می‌گفتند نیز به‌خوبی تشریح شده است. کتاب جامعی است؛ تاریخ، شرح حال، شناخت قوم کرد، شناخت حوادث تلخ و شیرین منطقه کردی در اوایل انقلاب... در آذر۹۹ مطالعه شد.

دانشنامه امام‌خمینی(ره) فردا رونمایی می‌شود
دانشنامه امام خمینی(ره) 20اسفند باحضور سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهوری، وزیر ارشاد و جمعی از علما و مسئولان در حسینیه جماران رونمایی می‌شود. به‌گزارش جماران، این دانشنامه که در 10جلد توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تنظیم شده، حاصل تلاش 260نفر از عالمان، پژوهشگران، نویسندگان، مدیران و مجریان در بخش‌های مختلف مدیریت علمی و اجرایی، نگارش، ارزیابی، بازنویسی، بررسی‌ها و بازبینی‎‌‌های فردی و گروهی چندباره و ویرایش علمی و فنی و خدمات حروف‌زنی و تصاویر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید