• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 19 اسفند 1399
کد مطلب : 126346
+
-

نکته بازی/تازه بی‌خوابی شروع می‌شود


بعد از مدت‌ها حرف و حدیث، سرانجام شهریار مغانلو به عضویت پرسپولیس درآمد. او که یک نیم‌فصل ناموفق را در سانتاکلارا پرتغال پشت سر گذاشت، بعد از پیوستن به جمع سرخپوشان گفت: «بعد از یک‌ماه بالاخره می‌توانم راحت بخوابم.» ممنون دوست عزیز؛ اما خیلی زود خواهی فهمید پرسپولیس جای خوابیدن نیست. در این تیم یا استقلال فشار روی بازیکنان زیاد است و شما هم خیلی زود باید ثابت کنی ارزش این همه هزینه و جنجال را داشتی. 2 هفته پیش یحیی گل‌محمدی گفت: «جذب مغانلو با این هزینه به سود ما نیست.» بنابراین باید تخفیف زیادی داده باشی که این انتقال مقرون به‌صرفه شده باشد. به هر حال توقعات از شما بالاست و باید بدانی هدف، درخشش است نه صرف انتقال که حالا راحت بتوانی بخوابی.

هنوز هم فکر می‌کنی؟

مهدی عبدی در نیم‌فصل اول یک نمایش با شکوه برابر استقلال داشت و در داربی موفق به گلزنی شد. او یک گل هم به فولاد زد تا با 2 گل مصاحبه کند و بگوید: «صددرصد به آقای گلی فکر می‌کنم.» از همان هفته به بعد دیگر خبری از گلزنی عبدی نشده و او این اواخر از ترکیب اصلی هم بیرون آمده است. در نقطه مقابل سجاد شهباززاده، مهاجم سپاهان در پایان هفته هفدهم با 15گل در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ قرار گرفته؛ این یعنی او در فاصله 13بازی تا پایان فصل، 13گل ناقابل از عبدی پیش است. در نتیجه توصیه ما به مهاجم پرسپولیس این است که از این به بعد دیگر به آقای گلی فکر نکند. اینطوری شاید لااقل به ترکیب برگشت!

خیلی خرید خوبی بود...

همه ما از اینکه فدراسیون فوتبال توانست 570هزار یورو (به روایتی هم 700هزار یورو) حق رشد بابت انتقال علیرضا جهانبخش از برایتون انگلستان بگیرد خوشحالیم. کاش این رویه در مورد بقیه لژیونرها هم در پیش گرفته شود و مقداری پول به‌دست باشگاه‌های سازنده کشور برسد. با این حال بد نیست چند لحظه هم از زاویه دید باشگاه انگلیسی به این موضوع نگاه کنیم. برایتون 3 سال پیش 17میلیون پوند بابت جذب جهانبخش هزینه کرد، در این مدت او به هر دلیلی نتوانست انتظارات را برآورده کند و حالا در روزهایی که این باشگاه خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کند، تازه چند صد هزار یوروی دیگر هم به هزینه‌های انتقال علیرضا اضافه شده است. الحق که این یک خرید فراموش‌نشدنی بود!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید