• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 19 اسفند 1399
کد مطلب : 126328
+
-

جهان/ عددهای برتر

در بازی‌های یکشنبه چند رکورد منفی و مثبت دیگر هم در لیگ برتر جابه‌جا شد

جهان/ عددهای برتر

در لیگ برتر اتفاقات و رکوردهای تازه‌ای رقم خورد. منچسترسیتی سرانجام پس از 21برد پیاپی باخت؛ این‌بار در داربی منچستر و به منچستریونایتد.

سولسشائر: این برای سومین بار پیاپی بود که سولسشائر موفق می‌شد گواردیولا را در زمین حریف ببرد. این در حالی است که اوله در هیچ‌یک از بازی‌های این فصل مقابل 6تیم بزرگ را نبرده و حتی تیمش گلی هم نزده بود. برونو فرناندز، هافبک پرتغالی با گلی که زد تبدیل به تأثیرگذارترین بازیکن لیگ برتر تا به اینجای فصل شد؛ ۱۶ گل و ۱۰ پاس گل.

کلوپ: بعد از 3مارس2007 نخستین بار بود که 2تیم لیورپول و منچسترسیتی همزمان در یک روز و در یک بازی خانگی شکست خوردند. اوضاع لیورپول همچنان وخیم است؛ مدافع عنوان قهرمانی حتی به فولام هم می‌بازد.  این نهمین بازی بدون برد شاگردان یورگن کلوپ در لیگ برتر از ابتدای سال 2021بود و ششمین شکست پیاپی خانگی این تیم؛ برنلی، برایتون، منچسترسیتی، اورتون و چلسی و فولام. در 14بازی ابتدایی فصل آنها 31امتیاز و تنها یک باخت به‌دست آورده بودند و حالا در 14بازی آخر فقط 3برد و 3تساوی و 12امتیاز به‌دست آمده است. از 81ضربه‌ آخری که بازیکنان این تیم به سمت دروازه حریفان زده‌اند، تنها یکی به گل تبدیل شده.

جرارد: در همین روزهای سیاه لیورپول اسطوره سابق این باشگاه توانست رنجرز گلاسکو را پس از 10سال و چیرگی سلتیک به قهرمانی لیگ اسکاتلند برساند. استیون جرارد گزینه اصلی جانشینی یورگن کلوپ روی نیمکت لیورپول است اما بعید به‌نظر می‌رسد با هر نتیجه‌ای تا پایان فصل کلوپ اخراج شود. لیورپول در این فصل لیگ جزیره 9اشتباه منجر به گل داشته که 3اشتباه بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ است.

بیل و کین: در روزهایی که گرت بیل کاملا احیا شده و مدام گل یا پاس‌گل ثبت می‌کند و در بازی آخرش 2گل دیگر هم زده (6گل و 3‌پاس‌گل در 6بازی آخر)، هری کین همچنان می‌تازد. کین در ۲۵ بازی که در این فصل در ترکیب تیم تاتنهام حضور داشته توانسته روی ۲۹ گل تیمش تأثیر مستقیم بگذارد؛ ۱۶ گل و ۱۳ پاس گل تا به این ترتیب تأثیر گذارترین بازیکن لیگ برتر تا به اینجای فصل باشد. در ۳۶ مسابقه آخر روی ۴۰ گل تأثیر مستقیم گذاشته است؛ ۲۴ گل و ۱۶ پاس گل. هری کین و سون هیونگ مین بیش از هر یک از زوج‌های این فصل لیگ جزیره روی گل به یکدیگر کمک کرده‌اند؛ ۱۴ همکاری گل و پاس گل به یکدیگر.

این خبر را به اشتراک بگذارید