• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 19 اسفند 1399
کد مطلب : 126325
+
-

امشب هم تکرار کن

آیا مهدی طارمی می‌تواند دوباره در لیگ قهرمانان اروپا به یوونتوس گل بزند؟ خودش می‌گوید صعود پورتو برایش مهم‌تر است

امشب هم تکرار کن

کریستیانو رونالدو یک رویارویی دیگر را با فوتبال ایران تجربه می‌کند و شاید یک دردسر دیگر را.  مهدی طارمی در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا زودتر از چیزی که همه و حتی خودش تصور می‌کرد درخشید و در همان دقیقه دوم روی اشتباه بنتانکور دروازه یوونتوس را باز کرد. پورتو آن بازی را 1-2و به لطف داور مسابقه که پنالتی لحظه آخر را روی کریستیانو رونالدو نگرفت برد. حالا بازی در تورین با یک برد یک بر صفر به سود یوونتوس می‌تواند باعث حذف پورتو شود البته اگر طارمی بگذارد. مهاجم ایرانی پس از آن گل روند موفقیتش متوقف شد و تنها یک پاس‌گل در دیدار آخر پورتو در برد دو هیچ مقابل ژیل ویسنته به ثبت رساند اما در کورس آقای گلی یک گل از سرجیو اولیویرا، هم‌تیمی 14گله‌اش و 3گل از پدرو گونزالس 16گله عقب افتاد. او در بازی با اسپورتینگ لیسبون هم که بدون گل به پایان رسید نمایش موفقی نداشت و یک موقعیت خوب را خراب کرد که به‌خاطر آن مجبور به عذرخواهی از هواداران در صفحه شخصی‌اش شد. به‌هرحال روند تیم پورتو پس از برد تاریخی مقابل یوونتوس مختل شده.
باشگاه پورتو که در بازی رفت عکس طارمی را روی پوستر نگذاشته و مورد انتقاد قرار گرفته بود، این‌بار تصویر او را در کنار کرونای مکزیکی و پپه روی پوستر جای داد، در کنار الکس ساندرو و کریستیانو رونالدو از تیم حریف. او در بازی جام حذفی مقابل براگا هم روی نیمکت قرار داشت اما در همان نیمه اول و در دقیقه23وقتی تیم با 2گل عقب بود به زمین فرستاده شد و در نهایت پورتو از دور رقابت‌های حذفی کنار رفت. طارمی در ترکیب منتخب‌ماه فوریه لیگ برتر پرتغال هم قرار گرفت.
رونالدو در برد1-3 این هفته سری‌آ مقابل لاتزیو استراحت کرد اما حوصله‌اش روی نیمکت سر رفت و در 20دقیقه پایانی به زمین رفت. او برای بازی امشب انگیزه زیادی دارد؛ به‌ویژه اینکه از پنالتی سوخته بازی رفت هم عصبانی است. کریستیانو خاطره خوبی از تقابل با فوتبال ایران ندارد. در بازی رفت که تیمش اسیر گل زودهنگام طارمی شد. در جام جهانی پنالتی‌اش توسط بیرانوند مهار شد. در شب قبل از همان بازی هواداران ایرانی جلوی هتل محل اقامت تیم ملی پرتغال شلوغ کردند و نگذاشتند تا صبح بخوابد. رکورد علی دایی هم مثل استخوانی در گلوی اوست؛ هر چه برای تیم ملی پرتغال گل می‌زند به رکورد گل‌های ملی دایی نمی‌رسد!
مصدومیت آرتور ملو تقریبا برطرف شده اما بنتانکور به‌دلیل دچار شدن به کووید-19در این بازی غایب است. دلیخت و کیه‌لینی هم خوب شده‌اند. دنیلو به‌دلیل محرومیت و دیبالا به‌خاطر ناآمادگی و آسیب‌دیدگی به بازی امشب نمی‌رسند. شاید بازیکن کلیدی این بازی کیه‌زا باشد، پسر فدریکو کیه‌زا و زننده تک‌گل یووه در دیدار رفت. او بیشترین دریبل، دومین پاس‌گل‌دهنده برتر تیم، بیشترین خلق موقعیت و بیشترین پاس‌کلیدی را در یووه به نام خود ثبت کرده است.
دیگر دیدار امشب بین دورتموند و سویا برگزار می‌شود که مثل دیدار رفت باید بازی جذاب‌تری نسبت به یووه- پورتو باشد. دورتموندی‌ها که شنبه درکلاسیکر را 2-4و با 2گل هالند به بایرن‌مونیخ واگذار کردند، در بازی رفت در خانه حریف اسپانیایی موفق شده بودند با هت‌تریک هالند با نتیجه 2-3ببرند. هالند که بر اثر خطای بواتنگ مصدوم شده بود به بازی امشب می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید