• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 19 اسفند 1399
کد مطلب : 126330
+
-

از گور برخاسته

پیروزی لاپورتا بازگشت به دوران طلایی است یا بازگشت به عقب؟

از گور برخاسته

خوان لاپورتا در انتخابات یکشنبه‌شب ریاست باشگاه بارسلونا با برتری بر ویکتور فونت و فریسکا موفق شد 54.28درصد آرا به میزان 30هزارو184رای به دست آورد و تا سال2026به‌عنوان رئیس جدید باشگاه انتخاب شود. او برای به‌دست آوردن اطمینان اعضای رسمی باشگاه تلاش زیادی کرد و وعده‌های انتخاباتی زیادی داد، برای رئال‌مادرید کری خواند، قول داد مسی را نگه‌دارد، گفت که ورزش زنان را توسعه می‌دهد، ادعا کرد با رئیس لالیگا و یوفا و فیفا ارتباط خوبی دارد و با آنها تماس خواهد گرفت اما هنوز هیچ منبعی برای درست کردن اوضاع وخیم اقتصادی بارسلونا رو نکرده است. او از شخصیت‌های محبوبی مثل مسی، گواردیولا و کرویف خرج کرد و خودش و اعضای کمپین‌اش با ماسک نارنجی با عدد14که شماره متعلق به کرویف فقید بود در مراسم ظاهر شدند. با همه اینها اعضای رسمی به او اعتماد کردند و بار دیگر عنان باشگاه را به او سپردند تا به قول خودش و هوادارانش تیم را به دوران طلایی عصر گواردیولا برگرداند. در انتخابات این دوره به‌خاطر شرایط کرونایی و محدودیت‌های قرنطینه‌ای و رأی نگرفتن از اعضای خارج کشور کمتر از دوره‌های قبلی رأی جمع شد. لاپورتا بلافاصله پس از پیروزی این انتخابات را مهم‌ترین انتخابات تاریخ باشگاه دانست اما دلیلی برای آن نیاورد و البته گفت که طولانی‌ترین کمپین انتخاباتی تاریخ هم بود. او قول داد که سبک و مسیر یوهان کرویف کبیر را ادامه دهد که ناگفته معلوم است منظورش اعتماد به آکادمی و سرمایه‌گذاری روی لاماسیا و وفاداری به سبک و دی‌ان‌ای بارسا در ارائه فوتبال که البته هم‌اکنون از سوی رونالد کومان به‌کار گرفته نمی‌شود و بارسا با روش همیشگی
 3-3-4بازی نمی‌کند. کومان در بازی‌های اخیر از سیستم محبوب خودش یعنی 1-3-2-4هم عدول کرده و با دفاع سه نفره ترکیب می‌چیند.
مسی برای نخستین بار رأی داد و طبیعتا به لاپورتا رأی داد. فرزندانش هم او را در رای‌گیری همراهی می‌کردند. لاپورتا در سخنرانی‌اش گفت که مسی، گواردیولا، پیکه و آلبا به او تبریک گفته‌اند. پدر مسی پست برنده شدن لاپورتا را لایک کرد. شواهد نشان می‌دهد ستاره آرژانتینی مایل به ماندن است اما با توجه با اوضاع مالی باشگاه ماندنش سخت به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا اینکه آخرین قراردادش 555میلیون یورو برای 4سال برای بارسلونا آب خورده بود. بارسا سوارس را که اکنون مدعی اصلی آقای گلی لیگ است و پریشب به رئال گل زد به‌دلیل دستمزد بالا رد کرد و این در حالی است که او سالی 24میلیون حقوق می‌گرفت.
فونت(29/99درصد) و فریشا (8/58 درصد) رأی آوردند. بقیه آرا یا برگه سفید بود یا رأی باطله که نشان می‌داد حدود 7درصد رای‌دهندگان به هیچ‌یک از گزینه‌ها اعتماد نکردند. آرای باطله 3هزارو628و آرای سفید 351رای بود. برخی شائبه تقلب را هم مطرح کردند که یک نمونه به اعتراض فردی مربوط می‌شد که وقتی می‌خواست رأی بدهد متوجه شد فرد دیگری به‌جای او رأی داده است. در دوران طلایی لاپورتا 4لالیگا، 2لیگ قهرمانان و یک جام حذفی و 3سوپرجام اسپانیا و یک سوپرجام اروپا برای این باشگاه به‌دست آمد. رافائل یوستی، معاونت ریاست بارسلونا را به‌دست خواهد آورد. متئو آلمانی مدیر اجرایی خواهد شد و الکسانکو به‌عنوان مسئول فوتبال رده‌های پایه فعالیت خواهد کرد. ویکتور والدس هم که دروازه‌بان تیم رؤیایی بارسا بود قرار است در تیم ب به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها مشغول شود. پسر یوهان کرویف یعنی یوردی نیز مدیر ورزشی می‌شود که پست مهمی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید