• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 19 اسفند 1399
کد مطلب : 126324
+
-

زیر یک خم/ داستان جدایی پژمان از دبیر

محسن محمود  صفری - خبرنگار

پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی جوانان کشتی آزاد که دوستی دیرینه‌ای با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون دارد، روز گذشته از سمتش استعفا داد. دبیر هم بلافاصله با این استعفا موافقت کرد. این استعفا در شرایطی است که درستکار حدود یک‌سال پیش حکم سرمربیگری را دریافت کرد اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، در این مدت، هیچ مسابقه و اردویی برای رده جوانان برگزار نشد. برای کسانی که از دوستی نزدیک و قدیمی درستکار با دبیر خبر دارند، تصور جدایی این 2 نفر قابل باور نیست مگر اینکه شایعه تغییرات در کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد در آینده را باور کنیم. براساس شایعات درستکار به تیم کشتی بزرگسالان چشم دارد و بعید نیست استعفای امروزش دورخیزی برای رسیدن به تیم ملی بزرگسالان باشد؛ اگر شد به‌عنوان سرمربی، نشد مربی.

بلاتکلیفی در انتخابی 
مسابقه انتخابی در سر وزن قانونی و اینکه کشتی‌گیران دقیقا طبق قانون جهانی در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، می‌تواند یکی از نکات مثبت تصمیم کادر فنی باشد. ولی بلاتکلیفی کشتی‌گیران که نمی‌دانند قرار است یک کشتی بگیرند یا 3 کشتی از نکات تاریک انتخابی تیم ملی کشتی آزاد است. غلام محمدی گفته اگر یزدانی ببرد، یک کشتی ولی اگر قاسمپور برنده مسابقه باشد کشتی تکرار خواهد شد. او البته درباره وزن 57کیلوگرم که مبارزه‌شان با وزن 86کیلوگرم در یک روز برگزار می‌شود، صحبتی نکرده و توضیح نداده که اگر عموزاد ببرد چه می‌شود؟یا اگر اطری برد کشتی تکرار خواهد شد؟ فقط ما نیستیم که جواب این سؤال‌ها را نمی‌دانیم، خود کشتی‌گیران هم نمی‌دانند!

دل نازک مثل مهربان
در تورنمنت ایتالیا علیرضا کریمی در دیدار فینال با نتیجه 3به 3شکست خورد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان 3امتیاز مسلم او را داوران ندادند. همین باعث شد از ابراهیم مهربان مربی تیم ملی انتقاد شود که چرا درخواست چلنج (بازبینی فیلم کشتی) نکرده تا امتیاز کریمی بازگردانده شود. مهربان در مصاحبه‌ای گفته که باخت کریمی به‌دلیل دور بودن از مسابقات در فینال طبیعی بوده ولی هیچ اشاره‌ای به مشکل داوری نداشته. او البته در استوری اینستاگرامش ظاهرا جواب منتقدان را داده:«هرچه به قله نزدیک‌تر می‌شوی صدای قارقار کلاغ‌های عاجز از اوج گرفتن بلندتر می‌شود.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید