• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 18 اسفند 1399
کد مطلب : 126232
+
-

بچه غول در سرزمین غول‌ها

لوا به هالند نشان داد که جلوی بزرگ‌تر نباید پایش را دراز کند!

طبق معمول بایرن مونیخ در این فصل گل خورد و مطابق عادت 4تا به دورتموند در درکلاسیکر آلمان زد. بایرن در 5درکلاسیکر پیاپی موفق به کسب پیروزی برابر دورتموند شده که این برابر با بهترین عملکرد این باشگاه در داربی بین سال‌های 1968تا 1970است. 2 گل ارلینگ هالند در دقایق 2و 9نتوانست مانع سنت‌شکنی زنبورها مقابل غول باواریا شود. بایرن مونیخ به رکورد 5برد پیاپی مقابل دورتموند در بوندس‌لیگا رسید؛ موردی که طی 51سال اخیر در تقابل‌های 2 تیم بی‌سابقه است.

   نویر و کاریوس
شاید اگر بازیکنان دورتموند باز هم ضربه به چارچوب دروازه نویر داشتند، به گل می‌رسیدند. بایرن مونیخ در 24بازی فصل جاری بوندس‌لیگا، 34گل دریافت کرده که بدترین عملکرد خط دفاعی آنها طی 29سال اخیر است. این بازی شماره422نویر در ترکیب بایرن بود که او را از این لحاظ با کارل‌هاینتس رومینیگه برابر کرد. 
دروازه‌بان ملی‌پوش این تیم حتی یک ثانیه هم در تیم باشگاهی و تیم ملی آلمان اجازه بازی به دروازه‌بان‌های ذخیره را نمی‌دهد. باشگاه در نقل‌وانتقالات تابستانی تصمیم گرفت رقیبی برایش بیاورد تا نویر افت نکند اما به نوبل هم که پیش‌بینی می‌شد جای نویر را کم‌کم بگیرد بازی نرسید تا این دروازه‌بان که با هزار امید و آرزو و با توجه به مصاحبه آتشین نویر علیه باشگاه از شالکه به مونیخ آمده بود حالا به فکر جدایی در تابستان آینده بیفتد. باشگاه برای ذخیره دروازه‌بان اصلی‌اش سراغ دروازه‌بانی نام‌آشنا اما ضعیف رفته؛ کاریوس. دروازه‌بان آلمانی سابق لیورپول که در فینال لیگ قهرمانان ادعا کرده بود به‌خاطر ضربه آرنج راموس به سرش مرتکب آن دو اشتباه خنده‌دار و عجیب شده، تا همین چند وقت پیش به اشتباهات و سوتی‌هایش بدون نیاز به آرنج راموس ادامه داد اما گویا به‌تازگی به دروازه‌بان بهتری تبدیل شده است. او هم‌اکنون به‌طور قرضی در یونیون برلین بازی می‌کند و لیورپول بعید است با جدایی‌اش به مقصد مونیخ مخالفتی داشته باشد. 
یورگن کلوپ به‌اندازه کافی با کاریوس و مینیوله سروکله زده و الان هم همان بساز را با آلیسون و سوتی‌هایش دارد و دیگر نمی‌کشد که کاریوس را به تیم برگرداند.

   بچه غول یخی
ارلینگ هالند در این بازی هم مثل همه بازی‌های مهم دیگر پایش به گلزنی باز شد اما 2 گل زودهنگام او فقط باعث عصبانی شدن قهرمان اروپا و جهان شد. هالند در نیمه دوم توسط بواتنگ مصدوم شد و از بازی بیرون رفت اما آسیب‌دیدگی‌اش جدی نیست و به بازی با سویا می‌رسد. خود بواتنگ هم دقایقی بعد خود به‌خود مصدوم شد و ممکن است فصل را از دست بدهد. هالند در 46بازی خود برای دورتموند 45گل و 18پاس گل به ثبت رسانده است. او که احتمالا در نقل‌وانتقالات بعدی آلمان را به مقصد مادرید یا لندن یا منچستر ترک می‌کند در 146بازی اول عمرش در رده بزرگسالان رکورد 100گل زده را ثبت کرده و برای رسیدن به این آمار از همه همتاها و استادهایش بیشتر عجله داشته. این را درنظر بگیرید که امباپه با آن همه استعدادش برای زدن 100 گل به 180بازی نیاز داشت. مسی همیشه‌گلزن و فضایی در 210بازی به 100 گل زده رسید و زلاتان هم که ادعای خدایی دارد در 245بازی اولیه‌اش موفق به زدن 100 گل شد. حتی کریستیانو رونالدو با آن همه کریستیانو رونالدو بودنش و بهترین گلزن تاریخ بودنش در 100 گل اولش مثل الان گلزن نبود و هر سه بازی یک‌بار گل می‌زد و این رکورد را در 301بازی به‌دست آورد. ستاره 20ساله نروژی به نخستین بازیکن پس از کریستیانو رونالدو در سال 2017-2016تبدیل شد که در یک فصل حداقل 4گل برابر بایرن مونیخ به ثمر رسانده است.

   لواندوفسکی
لواندوفسکی به نخستین کسی تبدیل شد که در 3 درکلاسیکر موفق به هت‌تریک می‌شود. او یک‌بار با پیراهن دورتموند و 2 بار هم با لباس بایرن در این رویارویی هت‌تریک کرده که این آمار یکی از 2 هت‌تریک گرد مولر افسانه‌ای بیشتر است. صحبت از گرد مولر شد؛ لوا که در 23بازی این فصل 31گل به ثمر رسانده، می‌تواند با زدن 9گل دیگر تا انتهای فصل به رکورد جاودانه 40گل زده گرد مولر در یک فصل برسد. مولر از این رکوردشکنی دیگر ناراحت نمی‌شود، چون روزگارش را با آلزایمر می‌گذراند. لوا در 14بازی بوندس‌لیگا مقابل دورتموند موفق به ثبت 20گل شده است؛ در تاریخ بوندس‌لیگا هیچ بازیکنی به اندازه او موفق به گلزنی به دورتموند نشده. حالا در جدول کفش طلای اروپا مهاجم لهستانی با 11گل اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در صدر قرار دارد. رونالدو که در بازی با لاتزیو اواسط نیمه دوم به بازی رفت و استثنائا نتوانست گلی به ثمر برساند، با 21گل زده در رده دوم است، آندره سیلوا، هالند و مسی هر کدام 19گل زده‌اند. لوا در 23بازی این فصل 22بار در ترکیب ثابت بوده، 31گل زده، 6پاس‌گل داده و میانگین گلزنی‌اش هر 61دقیقه یک گل بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید