• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 18 اسفند 1399
کد مطلب : 126213
+
-

زیر حلقه/ پلی‌آف

افشین رضاپور - کارشناس بسکتبال

مرحله اول پلی‌آف لیگ بسکتبال ما را شگفت‌زده نکرد بلکه بیشتر از این نظر که فدراسیون بسکتبال هر 16تیم فصل عادی را روانه پلی‌آف کرد دچار شگفتی شدیم. این رسم خوشایند و معمولی نیست که تیم‌های بدون برد و قعرنشینان جدول مثل تیم‌های بالاتر از خودشان، راهی پلی‌آف شوند و نتایج قابل‌پیش‌بینی و بازی‌ها کسل‌کننده باشد. نتایج دور اول پلی‌آف با 40تا 50امتیاز اختلاف به نفع بالانشینان جدول، از بازی‌هایی خبر داد که درست تنظیم نشده‌اند و کسی جوابی برای این نتایج ندارد. در بازی‌های امروز وضع به همان منوال 3روز گذشته است اما از فردا خوب می‌شود. اندکی صبر بازی‌های بهتر در راه است.

سرمربی- مربی
باشگاه مهرام وسط فصل عادی بسکتبال زنان یک مربی زن یونانی استخدام کرد. از لحظه ورود کاترینا خاجیلاک بالاخره نفهمیدیم ایشان سرمربی‌اند‌ یا مربی‌ و مدیر فنی. نیکا بیک‌لیک‌لی، مربی گرگانی مثل قبل از آمدن کاترینا همچنان سرمربی تیم معرفی می‌شود اما کوچینگ تیم با کاتریناست. از تمرینات مهرام خبر رسیده این خانم یونانی بسیار سختگیر و منضبط و از جنس مربیانی است که یک‌تنه کار می‌کند. مربی یکی از تیم‌ها می‌گوید اگر کاترینا مدیر فنی است حق کوچینگ ندارد چون با کادر ایرانی در موارد مشابه برخورد شده است. خارج از ضعف آیین‌نامه‌ای، کاترینا بعد از 2باخت مهرام در فصل عادی به این تیم آمد و با کارنامه‌ای بدون باخت، فینال اول را هم از تیم بهمن برد.

«دیوار» چین و «مرد روستوکی»
تیم بسکتبال سیچوان با حامد حدادی از پله‌های لیگ چین (CBA) بالا می‌رود و روستوک در آلمان چشم‌انتظار بازگشت بهنام یخچالی است. حدادی در CBA با آمار امتیازی و ریباند هیجان‌انگیز با سیچوان به رتبه ششم جدول رسید و روستوک بعد از اینکه یخچالی را به‌دلیل مصدومیت از دست داد، با چند باخت، صدرنشینی‌اش را در بوندس‌لیگای2به خطر انداخت. چینی‌ها امیدوارند مرحله پلی‌آف را قدرتمندانه‌تر شروع کنند اما ما و مردم شمال‌شرق آلمان نگران وضعیت بهنام و زمان بازگشت «مرد روستوکی» هستیم؛ ستاره‌ای که چندبار لقب «بازیکن ماه» گرفت. پزشکان گفته‌اند اواسط فروردین؛ یعنی هیجان یک پلی‌آف با بهنام یخچالی.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید