• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 18 اسفند 1399
کد مطلب : 126226
+
-

خبرهای کوتاه/ اعلام آمادگی وزیر میراث‌فرهنگی جهت تعطیل کردن بخش گردشگری برای مقابله با کرونا

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از چندصدایی و ضد‌ونقیض گویی در مورد سفرهای نوروزی ابراز تأسف کرد و گفت: محور کار ما تصمیمات ستاد ملی کرونا است و آنچه تا‌کنون گفته‌ایم نیز دقیقا آن چیزی بوده که در کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی کرونا و یا خود ستاد ملی کرونا به تصویب رسیده است و اینکه بعد از آن جلسات حرف‌های دیگری بیان شود مطلوب نیست. علی اصغر مونسان افزود: تصمیمات جلسه قبلی ستاد ملی کرونا این است که سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. از قبل هم بود و ما هم دائم این را گفته‌ایم و به همین دلیل از عموم مردم خوب‌مان درخواست عاجزانه داشتیم که این مدت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا در ایام نوروز همه شهرها از حالت قرمز و نارنجی خارج شده باشند و امکان سفر مهیا شود. وزیر میراث فرهنگی گفت: اگر وزارت بهداشت فکر می‌کند بخش گردشگری به شیوع بیماری دامن می‌زند این آمادگی را داریم که کلا بخش گردشگری را تعطیل کنیم. به‌عبارت دیگر این آمادگی را داریم که اگر وزارت بهداشت فکر می‌کند این اقدام به مهار کرونا کمک می‌کند، همین فردا ابلاغ کنیم کل هتل‌ها در ایام نوروز تعطیل شوند. هرچند من تصور نمی‌کنم این کار کمک‌کننده باشد، چون هتل‌های ما کمک کرده‌اند و وزیر بهداشت هم چند مرتبه تقدیر کرده است.
بالاخره سفرهای تجاری و اداری وجود دارد و اگر هتل‌ها نبودند اوضاع بدتر می‌شد. هتل‌های ما به مهار کرونا خیلی کمک کرده‌اند. با این حال موضوع جان مردم در اولویت است و آنچه ستاد تصمیم بگیرد همان را دقیقا اجرا خواهیم کرد.

   غرس ۲۰ میلیون اصله نهال در جنگل‌های کشور
قائم‌مقام معاونت امور جنگل‌ها در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال کاشت ۲۰میلیون اصله نهال در ۳۰۰ تا ۳۵۰ نقطه از پنج ناحیه رویشی جنگلی کشور هدفگذاری شده است. به گزارش سازمان جنگل‌ها، رضا بیانی گفت: کاشت نهال‌ها براساس میزان بارندگی در نواحی جنگلی از اواخر آذر‌ماه امسال با کمک مردم و طبق قراردادهایی با پیمانکاران آغاز شده است و تا اواخر فروردین ادامه خواهد داشت. او افزود: در هفته درخت‌کاری، عملیات غرس نهال در سطح گسترده‌تری انجام می‌شود.
بیانی با اشاره به 5ناحیه رویشی هیرکانی، زاگرسی، ارسبارانی، خلیج‌فارس - عمانی و ایرانی- تورانی در کشور اعلام کرد: بیشترین بارندگی در نواحی رویشی جنگلی ایرانی- تورانی و خلیج‌فارس-عمانی در آذرماه و دی‌ماه است و در این نواحی با نخستین بارندگی، نهالکاری آغاز شده است و هم‌اکنون نزدیک به ۳۰درصد پیشرفت کار داشته‌ایم. قائم‌مقام معاونت امور جنگل‌ها با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون اصله نهال امسال غرس خواهد شد گفت: نزدیک به ۱۰۰ نهالستان در منطقه جنگل‌های خارج از شمال و بیش از ۳۰ نهالستان در شمال کشور داریم که نهال‌های غیرمثمر تولید می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید