• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 18 اسفند 1399
کد مطلب : 126212
+
-

احتمال حذف حسن یزدانی از تیم ملی کشتی

طبق ادعای غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، کامران قاسم‌پور چنانچه بتواند در 2مبارزه از 3مبارزه انتخابی، یزدانی را شکست بدهد، صاحب دوبنده تیم ملی خواهد شد

احتمال حذف حسن یزدانی از تیم ملی کشتی

کادر فنی کشتی آزاد روز سه‌شنبه 19اسفند چالش بزرگی در پیش دارد و به نوعی بازی با آتش قرار است راه بیندازد. مسابقه انتخابی بین حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور در وزن 86کیلوگرم ریسکی است که کمتر کسی قبول می‌کند آن را بپذیرد و یا حداقل در سال‌های اخیر در کشتی ایران کمتر شاهد آن بوده‌ایم. قانونی نانوشته در کشتی ایران که هرکس مدال جهانی و المپیک بگیرد تا سال‌ها از حضور در تیم ملی خیالش راحت است، او یا با بند و تبصره به تیم ملی می‌رسد یا نهایتا به همراه حریفش به تورنمنت خارجی اعزام می‌شود. خلاصه که یک اتفاقی می‌افتاد تا گزینه مدنظر کادر فنی انتخاب شود ولی گویا این‌بار ماجرا کمی متفاوت است؛ حداقل در ظاهر.
حسن یزدانی با اتمام اردوی تیم ملی کشتی آزاد تصمیم گرفت خانه کشتی را ترک نکند و در کنار فرنگی‌کاران تمریناتش را ادامه دهد. این در حالی بود که کامران قاسم‌پور به شهرش جویبار بازگشت تا زیرنظر مربی سازنده‌اش نقیبی تمریناتش را پیگیری کند. آنها فردا با هم مبارزه می‌کنند.
 سؤال بزرگ این است که درصورت پیروزی کامران قاسم‌پور، آیا کادر فنی حسن یزدانی را کنار خواهد گذاشت؟ غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی درباره انتخابی تیم ملی می‌گوید: «اگر یزدانی از سد حریفش بگذرد، المپیکی می‌شود. هرکس دیگری هم به جای من باشد، آیا با توجه به پیشینه و افتخارات یزدانی، کشتی دوم را هم برگزار
می کند؟  به لحاظ منطقی، فنی و شعور مربیگری هم این تصمیم درست است، ولی اگر قاسم‌پور هم 2کشتی انتخابی مقابل یزدانی را ببرد، قطعاً به المپیک می‌رود و شک نکنید یزدانی خط خواهد خورد.» این‌دو کشتی‌گیر جویباری پیش از این‌ هم یک‌بار دیگر برای دوبنده تیم ملی با هم کشتی‌گرفته‌‌اند. در آن مسابقه، کامران قاسم‌پور سزاوارانه کشتی گرفت اما در نهایت کسی که دستش بالا رفت، حسن یزدانی بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید