• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
یکشنبه 17 اسفند 1399
کد مطلب : 126105
+
-

سکه در آستانه سقوط به زیر 10میلیون تومان

سکه و طلا
سکه در آستانه سقوط به زیر 10میلیون تومان


به‌دنبال کاهش قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی و کاهش قیمت دلار در بازار داخلی قیمت هر سکه در آستانه سقوط به زیر 10میلیون تومان قرار گرفت.
به‌گزارش همشهری، با شتاب گرفتن روند نزولی قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی و افت قیمت دلار، شتاب نزول قیمت سکه هم بیشتر شده است با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد این روز‌ها قیمت سکه بیشتر از قیمت دلار تحت‌تأثیر قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی است. 
به‌طور معمول قیمت هر سکه در بازار داخلی مطابق با قیمت دلار و نرخ جهانی طلا مشخص می‌شود.
قیمت هر دلار آمریکا ظرف روز‌های گذشته تا 24هزارو 600تومان عقب‌نشینی کرده است و این موضوع تأثیر زیادی بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی داشته است با این حال افت شدید قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی اثر عمیق‌تری بر قیمت سکه گذاشته و زمینه نزول قیمت سکه را تا مرز 10میلیون تومان فراهم کرده است به‌طوری که در مبادلات روز گذشته قیمت هر سکه طرح جدید به 10میلیون و 350هزار تومان و قیمت هر سکه طرح قدیم به مرز 10میلیون تومان رسید. پیش‌بینی می‌شود با تداوم روند نزولی قیمت در مبادلات امروز قیمت هر سکه به زیر مرز 10میلیون تومان سقوط کند.
هفته قبل نیز قیمت هر سکه طرح جدید ۵۵۰ هزار تومان و طرح قدیم ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود.بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت اونس جهانی به‌دلیل بهبود اوضاع اقتصادی جهانی در حال کاهش است و کارشناسان این روند را ادامه‌دار می‌دانند.واکسیناسیون سراسری در جهان، منجر به بهبود چشم‌انداز اقتصادی شده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که شاخص‌های اقتصادی سال آینده با رشد مواجه خواهند شد همین عوامل منجرشده است در چند‌ماه گذشته قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی حدود 250دلار کاهش یابد و به محدوده 1700دلار در هر اونس برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید