• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 14 اسفند 1399
کد مطلب : 125889
+
-

نگاهی به ‌ نقاشی‌های «کارولین مورین»

نقاش خیا‌بان‌ها

نقاش خیا‌بان‌ها

  علی مولوی

بعضی‌ از نقاش‌ها، روی بوم نقاشی می‌کشند و بعضی‌ها هم روی کاغذ. اما بعضی‌ها هم هستند که به بوم و کاغذ برای نقاشی نیازی ندارند! درست مثل «کارولین مورین»، نقاش جوان فرانسوی. او می‌گوید: «وقتی بچه بودم، روی همه‌چیز و همه‌جا نقاشی می‌کردم و هیچ‌وقت کارم را متوقف نکردم.»
کارولین مورین، هرروز در خیابان‌های شهر لیون فرانسه قدم می‌زند و از ترک‌های دیوار، جدول خیابان‌ها، گیاهان تازه روییده و... برای خلق یک نقاشی بامزه‌ و شاعرانه‌ی خیابانی استفاده می‌کند. او می‌گوید: «اضافه‌کردن این جزئیات بامزه به ترک دیوارها و سنگ‌ریزه‌ها را خیلی دوست دارم. این طرح‌های کوچک رنگی، حال و هوای خاکستری و کسل‌کننده‌ی شهر را عوض می‌کند.»
او طرح‌های اولیه‌اش را در خانه می‌کشد و بعد در خیابان‌ها به‌دنبال جای مناسبی برای انتقال نقاشی‌هایش می‌گردد. او اضافه می‌کند: «مردم همیشه عجله دارند، اما من دوست دارم وقت بگذارم و به اطرافم با دقت نگاه کنم.»
مورین هرروز در صفحه‌ی اینستاگرامش، نقاشی‌های تازه‌ی خیابانی‌اش را با مخاطبانش از سراسر جهان به‌اشتراک می‌گذارد. چند هفته‌ی قبل نیز اکانت رسمی اینستاگرام گزارشی از آثار او تهیه و منتشر کرده بود. اگر دوست دارید آثار بیش‌تری از این هنرمند را تماشا کنید، مى‌توانید در روزهای آینده به اینستاگرام دوچرخه به نشانی زیر سر بزنید:
  @docharkheh_weekly

این خبر را به اشتراک بگذارید