• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125651
+
-

پاسخ دیرهنگام به نقدجماران

لطفی: به منتقدان گفتیم مطرح کردن این مسائل بهانه‌جویی است


راهپیمایی 22بهمن امسال که زیرسایه کرونا و به شکل متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود که برجسته‌ترین آن، حذف نام امام خمینی(ره) از بیانیه پایانی راهپیمایی بود که واکنش‌های گسترده‌ای را درمیان برخی فعالان سیاسی به همراه داشت. مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) هم با انتشار بیانیه‌ای، کم‌توجهی به نام و یاد امام راحل را قابل اغماض ندانست و خواستار ارائه توضیح و عذرخواهی تنظیم‌کنندگان شد. واکنش‌ها به همین جا ختم نشد و رئیس‌جمهور 26بهمن‌ماه در جلسه هیأت دولت، از حذف نام امام خمینی(ره) از بیانیه پایانی راهپیمایی 22بهمن ابراز تأسف کرد و گفت: کام ملت شیفته و عاشق امام در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از این بابت بسیار تلخ شد.
در مقابل مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که وظیفه تنظیم این بیانیه را برعهده داشتند، در آن مقطع به انتقادها واکنش غیررسمی نشان دادند و قائم‌مقام این شورا در مصاحبه با رسانه‌ها، ادعای حذف نام امام راحل از بیانیه پایانی ۲۲ بهمن را طنزگونه و خنده‌دار دانست که هیچ فرد منصف و آگاهی آن را باور نمی‌کند.
براساس گزارش مهر، دیروز اما نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، پس از گذشت حدود دو هفته از برگزاری راهپیمایی 22بهمن، توضیحات مفصل‌تری درباره حواشی به‌وجود آمده دراین مراسم ارائه کرد و گفت که 5فراز از قطعنامه ما دقیقا از صحیفه امام خمینی(ره) بود. شورای هماهنگی براساس اعتقاد خود مراسم ۱۴خرداد، ۱۲بهمن و سایر مراسم دهه فجر را برگزار کرد. آیا منتقدان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را نمی‌شناسند که این اتهام‌ها را وارد می‌کنند؟ ما به منتقدان گفتیم مطرح کردن این مسائل بهانه‌جویی است. خیلی دردناک بود که  گفته شد امام(ره) دچار غربت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :