• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125640
+
-

جان سخت‌ها به پیش

سایه‌ روشن‌های صدرنشین لیگ، در آستانه شروع نیم‌فصل دوم


بهروز رسایلی| پرسپولیس نیم‌فصل اول مسابقات لیگ بیستم را با قرار گرفتن در صدر جدول رده‌بندی به پایان برد. این تیم موفق شد با کسب 30امتیاز از 15بازی به میانگین 2امتیاز در هر مسابقه دست بیابد. بنابراین طبیعتا در آستانه شروع نیم‌فصل دوم، سرخ‌ها مهم‌ترین تیم لیگ برتر به شمار می‌آیند. آنها در 4فصل گذشته قهرمان شده‌اند و اگر در دور برگشت هم به اندازه دور رفت امتیاز جمع کنند، به‌احتمال قریب به یقین قهرمان ایران خواهند شد. با این مقدمه، بد نیست  چند نکته را در مورد پرسپولیس در آستانه آغاز مسابقات نیم‌فصل دوم مرور کنیم.

 خسته‌ترین تیم ایران
از تیرماه امسال که هفته‌های پایانی مسابقات لیگ نوزدهم بعد از وقفه کرونایی برگزار شد، پرسپولیس تا امروز استراحت چندانی نداشته است. در حقیقت سرخپوشان ایرانی خسته‌ترین تیم کشور هستند و بیشترین مسابقات را انجام داده‌اند. حضور در لیگ قهرمانان آسیا و راهیابی به فینال این بازی‌ها در فاصله بین 2فصل باعث شد عملا استراحت چندانی وجود نداشته باشد. پرسپولیس چند بازی عقب‌افتاده هم داشت که آنها را در هفته‌های اخیر برگزار کرد و این مسئله همان وقفه کوتاه بین دو‌نیم‌فصل را هم از بین برد. این شرایط فعلا ادامه دارد و دست‌کم تا پایان اسفند برنامه پرسپولیس با بازی‌های لیگ، حذفی و احتمالا سوپرجام پر خواهد شد. برنامه سال آینده اما هنوز اعلام نشده است.

  ترمیم تدریجی
شرایط پرسپولیس طوری است که در طول نیم‌فصل ممکن است به‌تدریج شاهد تقویت کادر بازیکنان این تیم باشیم. مهدی ترابی جذب شده و از هر زمان  که پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی تیم باز شود، قادر به حضور در مسابقات خواهد بود. دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب، مذاکرات برای جذب یک مهاجم و یک مدافع هم ادامه دارد و در صورت نهایی شدن کار، آنها هم به چرخه نفرات موجود اضافه خواهند شد. پنجره زمستانی تا روز 28اسفند باز خواهد بود و پرسپولیس قطعا در این مدت به خریدهایش ادامه می‌دهد؛ مخصوصا که آنها در فروردین‌ماه باید وارد فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شوند. نهایتا هم در میانه‌های فروردین محرومیت عیسی آل‌کثیر به پایان می‌رسد و این بازیکن بعد از مدت‌ها انتظار می‌تواند به میادین برگردد.

  تیم پیر، بدون جوانگرایی
میانگین سنی ترکیب اصلی پرسپولیس در مسابقات چند هفته پایانی نیم‌فصل اول دقیقا 30سال بوده است. در سال‌های افتخارآفرینی، این تیم هرگز به این اندازه پیر نبوده و البته چشم‌اندازی هم برای جوانگرایی در آن وجود ندارد. کادر فنی جدید همچنان هیچ پدیده‌ای به لیگ معرفی نکرده است. مهدی ترابی 26ساله و عیسی آل‌کثیر 31ساله نفراتی هستند که به تیم اضافه خواهند شد و این مسئله میانگین سنی را چندان دستخوش تغییر نمی‌کند. داستان روشن است؛ پرسپولیس بذری برای آینده نمی‌کارد.

  مهدی شیری و بقا در دقیقه 90
در ماه‌های گذشته مهدی شیری روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. جهنم واقعی این بازیکن بعد از هند پنالتی بسیار عجیبش در فینال لیگ قهرمانان آسیا بود. با این حال او در هفته‌های پایانی نیم‌فصل موقعیتش را در ترکیب اصلی پس گرفت و حتی دروازه گل‌گهر سیرجان را هم باز کرد تا شایعات در مورد قرار گرفتن نامش در لیست مازاد مختومه شود. به همین موازات، باشگاه تلاشی هم برای جذب دفاع راست نکرد؛ هرچند سیامک نعمتی به‌عنوان یک گزینه جدی برای این پست در دسترس است.

  حفظ گران‌ترین ذخیره لیگ
نهایتا اینکه گویا شایعات در مورد جدایی توافقی بوژیدار رادوشویچ از جمع سرخپوشان صحت نداشته و این بازیکن به‌دنبال قرارداد سه‌ساله‌ای که در دوران مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد با او بسته شده، همچنان به حضورش در جمع سرخ‌ها ادامه خواهد داد. قرارداد رادوشویچ دلاری است و در مورد عدد آن ادعاهای ضد‌و نقیضی وجود دارد، اما با دلار 25هزار تومانی، هر دستمزدی که او بگیرد طبیعتاً چشمگیر خواهد بود. این در حالی است که به‌صورت پیش‌فرض دروازه‌بان اصلی پرسپولیس حامد لک خواهد بود و رادو، شانس زیادی برای بازی ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید