• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125645
+
-

دوشنبه خالی نیست

یک دیدار جذاب برای روز غیرفوتبالی اروپا درنظر گرفته شده؛ رئال مادرید- رئال سوسیداد


دوشنبه‌ها معمولاً طرفداران فوتبال خارجی روز کسل‌کننده‌ای دارند اما این هفته فرق دارد و بازی‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که یک دیدار مهم در این روز وسط هفته ما و اول هفته اروپایی‌ها گنجانده شود، دیداری که رئال در آن به مصاف سوسیداد خواهد رفت.

    ورزشگاه:  امروز نخستین سالگرد آخرین بازی رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو هم هست؛ ورزشگاهی که با هزینه کلان و دریافت وام ۶۰۰میلیون یورویی آغاز به بازسازی کرد و چون کرونا تماشاگران را از ورزشگاه‌ها دور کرده هنوز برای انجام مسابقات افتتاح نشده. باشگاه قرار بود از میزبانی برخی مسابقات ABA و همچنین کنسرت‌ها و دیگر مراسم اجتماعی و تفریحی به درآمد زیادی از ورزشگاه اصلی برسد اما کرونا همه‌‌چیز را به تأخیر انداخته و رئال فعلاً در ورزشگاه دوم خود یعنی آلفردو دی‌استفانو از حریفان پذیرایی می‌کند.

   مصدومان: وضعیت مصدومان تیم بهتر شده و از ۹مصدوم بازی با آتالانتا به ۵مصدوم قطعی و دو سه مصدوم نزدیک به آماده‌سازی کاهش یافته. هم‌اکنون تنها راموس، ادر ،میلیتائو، کارواخال، بنزما و آزار به‌طور قطعی به بازی امشب مقابل سوسیداد نمی‌رسند و مارسلو، اودریوسولا، والورده و رودریگو به تمرین گروهی برگشته‌اند و مارسلو و والورده احتمالا بتوانند در بازی امشب در ترکیب قرار بگیرند. آماده شدن والورده خیلی برای زیدان اهمیت داشت چون در غیاب کاسمیروی محروم برای بازی برگشت با آتالانتا حتما هافبک اروگوئه‌ای باید آماده باشد.

   رکورد: برای نخستین بار از ژوئن 2020تیم یک‌ماه کامل امتیاز از دست نداد و هر ۵بازی خود را برد و رکورد صددرصد پیروزی در‌ماه را برجای گذاشته به شرطی که امشب سوسیداد این رکورد را خراب نکند. در این بازی کروس به تنهایی با ۲۱۶بازی با پیراهن رئال باسابقه‌ترین آلمانی تاریخ باشگاه خواهد شد. کورتوا در ۲۰ بازی در دی‌استفانو ۱۱بار کلین‌شیت کرده و تنها ۱۴گل خورده.

  بنزما: کریم بنزما زودتر از حد تصور از مصدومیت و خانه‌نشینی به تمرینات و سالن وزنه رسید. عکسی از او منتشر شده در حال حجامت و بادکش کردن پشتش. او با همین روش و حجامت زیرنظر دکتری به‌نام جفری سماجا و تمرینات اختصاصی با مربی خصوصی و بر تن کردن لباس ریکاوری الکترونیکی و رعایت رژیم غذایی متناسب زیرنظر سرآشپزی معروف به نام آلبرتو مستروماتیو توانست زودتر از موعد تعیین‌شده از مصدومیت  رها شود. البته به این بازی نمی‌رسد و تلاش خودش و باشگاه این است که او به بازی با آتالانتا و حتی داربی مادرید در هفته آینده برسد.

   جدول: بارسلونا با برد دو هیچ مقابل سویا هم این تیم را از گردونه رقابت برای قهرمانی خارج کرد هم اختلاف امتیازاتش با اتلتیکوی صدرنشین را به 2 امتیاز با 2بازی بیشتر کاهش داد. رئال با برد در بازی امشب می‌تواند به صدر برسد البته بدون احتساب بازی دیشب اتلتیکو و یک بازی عقب‌افتاده دیگرش. سوسیداد با هر نتیجه‌ای در رده پنجم باقی می‌ماند. فعلا اختلاف امتیازات آنها با سویای رده چهارمی 7امتیاز است. این تیم که به‌دست منچستریونایتد و با یک باخت خانگی 4بر صفر از دور رقابت‌های لیگ اروپا حذف شده حالا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان و اروپای فصل آینده تلاش می‌کند. شاگردان ایمانوئل آلگواسیل3برد پیاپی در لالیگا دارند در برابر ۴برد پیاپی لیگی رئال مادرید. زیدان ممکن است در این بازی هم از ایسکو به‌عنوان شماره۹ کاذب بازی بگیرد در دو دستش آسنسیو و وینیسیوس که روی هم تنها ۵گل در این فصل به ثمر رسانده‌اند. سوسیداد فصل قبل با اودگارد که از رئال قرض گرفته بود موفق شد این تیم را در جام حذفی کنار بزند و به فینال برسد اما از ۵بازی آخر لیگی 3 بازی به سود رئال تمام شده. این فصل سوسیداد به‌جای اودگارد از داوید سیلوا به‌عنوان هافبک بازیساز استفاده  می‌کند.


مورد کاسمیرو
هافبک دفاعی برزیلی یکی از بهترین خریدهای تاریخ باشگاه رئال مادرید است. او معمولاً هیچ مسابقه‌ای را به‌دلیل مصدومیت از دست نمی‌دهد مگر آنکه محروم شود. او که با رقمی ناچیز به تیم دوم رئال پیوسته و از کاستیا رشد کرده به‌قدری متعصب است که وقتی در تور پیش‌فصل 3سال قبل در برزیل در حال استراحت بود و از تلویزیون دید که تیمش با نتیجه عجیب ۳-۷ به اتلتیکو در آمریکا باخته مرخصی‌اش را نیمه‌تمام رها کرد و گفت تیم به او نیاز دارد و نمی‌تواند پای تلویزیون بنشیند. برای همین است که زیدان و پرس در این چند سال حتی یک هافبک دفاعی ذخیره هم برایش خریداری نکرده‌اند. پدیده 2فصل قبل خودشان یعنی یورنته را به اتلتیکو فروختند تا از کاسمیرو محافظت کنند؛ دقیقا مثل همان فرمولی که در این سال‌ها از کریم بنزما با رد کردن مهاجمان نوک و خرید نکردن در این پست آزمایش و اعمال شده بود. کاسمیرو تنها بازیکنی در تیم است که به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا موافقت کرده  دو بار حقوق خود را کاهش دهد. به‌طور مثال سرخیو راموس که نماد و رهبر تیم است به‌دلیل اصرار بر افزایش حقوق حاضر به تمدید قراردادش نشده و لوکاس واسکس هم که چند سالی است قاچاقی در ترکیب بازی می‌کند و جای بازیکنان بااستعداد دیگری را گرفته است در آستانه ۳۰سالگی درخواست افزایش ۱۵درصدی قراردادش و تمدید ۵ساله کرده تا سالی ۵میلیون یورو دستمزد بگیرد که باشگاه نهایتاً قرارداد سه ساله با کاهش 10 درصدی حقوق به او پیشنهاد داده و این به‌معنای جدایی این بازیکن در انتهای فصل است. مودریچ هم برای تمدید حاضر به کاهش دستمزدش شده؛ چون خانواده‌اش به زندگی در مادرید خو گرفته‌اند و بازیکن در ۳۵سالگی قدرت چانه‌زنی بالایی ندارد و آدم این‌جور کارها هم نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید