• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125607
+
-

شکست در نخستین گام

بازیکنان تنیس‌ روی میز ایران هرچند تور جهانی را با شکست آغاز کرده‌اند اما گفته می‌شود شانس بالایی برای گرفتن سهمیه المپیک دارند

مسابقات تنیس‌روی‌میز قطر با شکست برای ایران آغاز شد. نیما عالمیان یکی از 2 بازیکنی است که باید در مسابقات انتخابی، سهمیه المپیک را بگیرد اما شکست او در تور جهانی این نگرانی را ایجاد کرده است که شاید بازیکنان ایران نتوانند در مسابقات انتخابی نتیجه بگیرند. تور جهانی قبل از مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا که هر دو انتخابی المپیک هستند، برگزار می‌شود.
نیما و نوشاد عالمیان در تیم مردان و شیما صفایی و ندا شهسواری در تیم زنان قرار است در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند. نیما و نوشاد زودتر از شیما و ندا به قطر رفته‌اند تا در تور جهانی مسابقه بدهند. نیما در مسابقه اول به دایسونگ‌چو از کره‌جنوبی باخت. نوشاد هم که در دور اول استراحت داشت، عصر دیروز در دور دوم باید با آدام‌ سوزدی از مجارستان بازی می‌کرد. پیمان حسنی، دبیر فدراسیون می‌گوید شکست نیما قابل پیش‌بینی بود: «در یک سال گذشته به‌خاطر کرونا بچه‌ها مسابقه چندانی ندادند و طبیعی بود که خیلی آماده نباشند. نیما و نوشاد برای اینکه قبل از مسابقات اصلی به آمادگی برسند، زودتر به قطر رفتند تا در تور جهانی شرکت کنند.» مسابقات قهرمانی جهان از 24تا 27اسفند و مسابقات آسیایی از 28تا 30اسفند در قطر برگزار می‌شود. با توجه به حضور بازیکنان مطرح در مسابقات جهانی بعید است که نمایندگان ایران بتوانند به سهمیه برسند اما در مسابقات آسیایی شانس‌شان بالاست. حسنی می‌گوید: «در سطح جهانی چند بازیکن که رنک زیر 30دارند مسابقه می‌دهند و نوشاد با رنک70خیلی سخت می‌تواند به سهمیه برسد. اما در مسابقات آسیایی تنها رقیب ما قزاقستان است. قزاقستان یک بازیکن تاپ دارد و ما 2 بازیکن. در این شرایط شانس ما بیشتر است.» هم‌اکنون تیم دونفره زنان در ایران است و در اردوی مشترک با بازیکنان ترکیه‌ای برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌شود اما چرا آنها در تور جهانی شرکت نکرده‌اند؟ حسنی می‌گوید: «همه نمی‌توانند به تور جهانی بروند. حتی نیما هم در لیست انتظار بود و بعد از انصراف بازیکن چینی توانست به قطر برود. بازیکنانی که رنک بالایی دارند به تور جهانی دعوت می‌شوند.» تیم دختران برای گرفتن سهمیه کار سخت‌تری دارد. آنها در مسابقات آسیایی هم باید با نمایندگان قزاقستان رقابت کنند و هم با بازیکنان ازبکستان.

این خبر را به اشتراک بگذارید