• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125606
+
-

برای کشتی با شریف‌‌اف و سالاس آماده‌ام

کریمی،کشتی‌گیر عنوان‌دار تیم‌ملی از روزهای سخت تمرین و شرایط ویژه اردو به‌خاطر ویروس کرونا می‌گوید

برای کشتی با شریف‌‌اف و سالاس آماده‌ام

محسن محمود صفری - خبرنگار

علیرضا کریمی، دارنده 2برنز و یک نقره جهان پس از 8ماه دوری از مسابقات کشتی قرار است در جام ساساری ایتالیا ‌روی تشک برود. کریمی پس از کسب مدال نقره در مسابقات جهانی‌2019 برای اینکه شانس حضور در المپیک را داشته باشد، از وزن غیرالمپیکی 92کیلوگرم به وزن 97کیلوگرم آمد و حالا در نخستین مسابقه رسمی خود بعد از مصدومیت قرار است در این وزن جدید به دیدار رقبایش برود. او دیروز بعد از یک تمرین سخت به سؤالات خبرنگار همشهری پاسخ داد.
  دوری 8ماهه و بازگشت به کشتی آن هم در یک وزن بالاتر سخت نیست؟
از مدت‌ها پیش تصمیم به تغییر وزن را داشتم. مسابقات جهانی قزاقستان که تمام شد، در لیگ کشتی گرفتم که ACL پایم پاره شد و به اجبار با همان پا تمرین کردم تا المپیک را از دست ندهم. ولی به محض اینکه المپیک به تعویق افتاد، پایم را عمل کردم. قبلا هم در 97کیلوگرم کشتی گرفته‌ام، بازی‌های آسیایی2018 در 97کیلوگرم کشتی گرفتم که توانستم اول شوم.
  شرایط پایت بعد از مصدومیت چطور است؟
حدود 8ماه از عمل جراحی‌ام گذشته است. برای بازگشت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و اصلا عجله نکردم. برای لیگ از 2تیم پیشنهاد داشتم که قبول نکردم تا ریسک نکنم. فعلا که اوضاع خوب است، ان‌شاءالله همینطور هم باقی خواهد ماند.
 به‌نظر از بقیه کشتی‌گیران 97کیلوگرم وزن کمتری داری. این موضوع در کشتی اذیتت نمی‌کند؟
وزن طبیعی من حدود 92 یا 93کیلوگرم است. قبلا تست کردم و دیدم اگر وزنم را بالا ببرم، کند می‌شوم و نمی‌توانم راحت زیر بگیرم. برای همین با سبک کشتی‌ای که من دارم، این وزن ایده‌آل است.
 قرار است به جام ساساری ایتالیا بروی. نتیجه را چه پیش‌بینی می‌کنی؟
شرایط خوبی دارم و از نظر بدنی مشکلی ندارم. باید ببینم تا روز مسابقه چه اتفاقی‌ می‌افتد. دوست دارم با خوب‌های این وزن کشتی بگیرم. تا جایی که من خبر دارم در ایتالیا 2کشتی‌گیر شاخص این وزن می‌آیند. شریف‌اف که قبلا با او کشتی گرفته‌ام و سالاس کوبایی که او هم کشتی‌گیر خوبی است. باید ببینم قرعه‌ام چطور می‌افتد.
  جیدن کاکس هم که تبدیل به گربه‌سیاه تو شده است. خبر داری که او هم به وزن 97کیلوگرم آمده؟ رقابت دوباره با او را چطور می‌بینی؟
97کیلوگرم وزن شلوغی است و کشتی‌گیران مدعی در آن کم نیستند. مثلا کاکس باید جایگزین اسنایدر شود که خودش قهرمان جهان و المپیک است. در ایران هم 97کیلوگرم خوب کم نداریم. باید اول حریفان داخلی را شکست دهم تا به مسابقات برون‌مرزی برسم.
  با شرایط کرونایی حضور در اردو چطور است؟
خیلی شرایط سخت است. اصلا اجازه بیرون‌رفتن از خانه کشتی را نداریم. اینطور بگویم که آفتاب را نمی‌بینیم. در اردو ماندن قبلا سخت بود که با وجود کرونا سخت‌تر هم شده است. حالا دیگر اجازه نداریم حتی تا حیاط برویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید