• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125605
+
-

زیر حلقه/ دوش

افشین رضاپور - کارشناس بسکتبال

یکاترینا فولادوند بسکتبالیست روس- ایرانی تیم بسکتبال زنان نارسینا گفته است پس از تمرینات این تیم متوجه شده نمی‌تواند دوش بگیرد. تیم‌های بسکتبال ما حاضرند برای بازیکنان خارجی میلیاردی خرج کنند اما 100 میلیون یا کمتر را هزینه ساخت توالت و حمام نکنند! شاید در اوضاع کنونی خرید سالن یا زمین برای ساخت سالن دشوار باشد اما اجاره و تجهیز و مرمت سالن‌ها با پول‌های میلیاردی که خرج موارد مختلف ازجمله بازیکن خارجی باکیفیت و بی‌کیفیت می‌شود، آنقدرها کار سختی نیست. برخی مربیان با بازیکن خارجی داعیه «تغییرات» در بسکتبال را دارند اما بد نیست گوشه‌چشمی هم به «تعمیرات» داشته باشیم.

جنجال تمارض
سوت روزبه کلاهدوز یکی از 3داور بازی تیم‌های بسکتبال اکسون-شهرداری قزوین در 5ثانیه پایانی بازی موافق و مخالف زیاد داشت. کلاهدوز در امتیاز برابر حرکت بعد از شوت بازیکن خارجی شهرداری را فریب داور یا تمارض بازیکن تشخیص و تکنیکال‌فول داد و این سوت جنجال به پا کرد. این‌جور مواقع طرفداران، موافقان و مخالفان نقدهای مختلفی دارند اما منفعت داوری؛ نه منفعت فردی، حکم می‌کند این صحنه بازبینی و کارشناسی شود تا از وقوع اتفاقات مشابه جلوگیری شود. با نزدیک شدن به پلی‌آف و حساسیت بیشتر تیم‌ها در گذر ثانیه‌ها، قطعا آنها می‌خواهند برنده و بازنده را جریان بازی تعیین کند نه داور.

مورد عجیب «گل‌نزنی»
امسال در لیگ بسکتبال «گل‌نزنی» را شاهدیم. مورد داشتیم تیمی در یک کوارتر فقط یک امتیاز گرفته است! چند شب پیش یک کوارتر 3-27تمام شد. امسال فراوانی نتایج 5، 6و 7امتیاز برای یک تیم در یک وقت 10دقیقه‌ای خیره‌کننده است. داشتیم بازیکنی که امشب با 22امتیاز و بالاترین کارایی از زمین بیرون رفته اما فرداشب در یک نیمه یک امتیاز هم نگرفته است. هفته پیش همشهری در گزارشی با دست‌اندرکاران در بسکتبال صحبت کرد و آنان از دخالت دست‌های آلوده در تعیین برخی نتایج گفتند. اما اجازه بدهید ما علت این نوسانات را درحد همان ضعف‌های فنی و افت لیگ و نهایتا باخت به سوریه پیگیری کنیم.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید