• دو شنبه 8 بهمن 1403
  • الإثْنَيْن 27 رجب 1446
  • 2025 Jan 27
یکشنبه 10 اسفند 1399
کد مطلب : 125542
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9ryk3
+
-

جیک جیک پولی

فاطمه عباسی

  14سال پیش توییتر با شعار «چه‌کار می‌کنید» پا به میدان شبکه‌های اجتماعی گذاشت و 4سال بعد با تغییر این شعار به «چه چیزی در حال رخ دادن است؟» خود را به‌عنوان یک شبکه خبررسان در جهان معرفی کرد. این پلتفرم یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست که با وجود فیلتربودن، در بین ایرانی‌ها هم طرفدار دارد و بسیاری از سیاستمداران، سلبریتی‌ها و دنبال‌کنندگان اخبار از اصلی‌ترین طرفداران و فعالان این شبکه اجتماعی هستند. در اینستاگرام هم که ربط چندانی به توییتر ندارد، برخی از اینفلوئنسرها برای جذب مخاطب از نوشته‌های محبوب و دیده شده توییتر استفاده می‌کنند و به‌جای خلاقیت در تولید محتوا، از محتوای تولیدشده خلاقان توییتر بهره می‌برند. حالا مدیران این شبکه اجتماعی در حال بررسی راه‌هایی برای درآمدزایی کاربران برجسته توییتر از این شبکه هستند و می‌خواهند به کاربران این امکان را بدهند که از فالوئرهایشان برای دسترسی به محتوا یا تجربه‌ویژه، پول دریافت کنند. چیزی شبیه به یوتیوب که اتفاقا در این پلتفرم هم با وجود فیلتربودن، ایرانی‌ها درآمدزایی خوبی دارند. چنین اقدامی علاوه بر اینکه می‌تواند توییتری‌ها را تکانی بدهد و انگیزه بیشتری برای فعالیتشان ایجاد کند، کاهش میزان تبلیغات در دوران کرونایی این شبکه اجتماعی را هم جبران خواهد کرد. کپی‌برداری از توییت‌ها هم به‌احتمال زیاد کاهش پیدا می‌کند و کاربران شبکه‌های دیگر مانند اینستاگرام مجبور به تولید محتوای مطلوب خواهند شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید