• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 10 اسفند 1399
کد مطلب : 125503
+
-

پیش‌بینی روزهای بارانی

آب و هوا
پیش‌بینی روزهای بارانی


پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز (یکشنبه 10اسفند) با ورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب به کشور شاهد بارندگی در برخی استان‌ها خواهیم بود.
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این خبر به همشهری می‌گوید:‌ «روز گذشته در اغلب مناطق کشور جز کهگیلویه ‌و بویراحمد و چهارمحال‌ و بختیاری جوی آرام حاکم بود، اما از امشب با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب در خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و ایلام رگبار و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود».
امیرحسین نقشینه با بیان اینکه موج بارش‌ها از فردا (دوشنبه) به اصفهان، یزد و شمال کرمان کشیده می‌شود، می‌افزاید: «از اواخر وقت دوشنبه جنوب خراسان‌رضوی و بخشی از خراسان‌جنوبی هم درگیر بارش‌های جدید می‌شود و با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر برای سواحل شمال کشور کاهش دما، مواج شدن دریای خزر و بارندگی در سواحل شمالی رخ پیش‌بینی شده است». او با اشاره به بارش‌های پراکنده در شمال غرب کشور و بارش بیشتر در زاگرس مرکزی، شرق خوزستان، غرب فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه ‌و بویراحمد توضیح می‌دهد: «روز سه‌شنبه با گذر موجی از نوار شمالی ابتدا شمال غرب و سواحل غربی خزر و سپس ارتفاعات البرز مرکزی، شرق و شمال شرق کشور هم درگیر می‌شوند و در استان‌های مرکزی، همدان، قم و کرمان شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. این بارش‌ها روز چهارشنبه در شمال غرب، شرق و سواحل خزر تداوم دارد». به ‌گفته نقشینه تا اواسط هفته روند تدریجی افزایش دما جز سواحل شمال و شمال غرب در کشور اتفاق می‌افتد و در نیمه شرقی شاهد افزایش 7تا 10درجه‌ای دما خواهیم بود. کارشناس سازمان هواشناسی همچنین درباره وضع آب و هوا در تهران می‌گوید: «آسمان تهران تا دوشنبه صاف تا کمی ابری است و دوشنبه نیمه ابری می‌شود. همچنین دمای هوا تا چهارشنبه روند افزایش تدریجی را خواهد داشت و فقط روز سه‌شنبه در ارتفاعات بارش‌های پراکنده را داریم. امروز و فردا برای تهران غبار صبحگاهی پیش‌بینی شده است و با افزایش تدریجی دما از حجم آلایندگی کاسته می‌شود». 

این خبر را به اشتراک بگذارید