• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 28 فروردین 1397
کد مطلب : 12539
+
-

یک‌سوم مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه یک‌سوم از مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی‌ هستند، می‌گوید: «۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و مقاوم‌سازی‌ این مدارس نیاز است».

علی شهری‌ در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز گفت: «در راستای توسعه و تجهیز و مقاوم‌سازی مدارس تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که همواره با مشارکت گسترده خیرین مدرسه‌ساز همراه بوده است». او با اشاره به حادثه‌خیز‌بودن کشورمان اضافه کرد: «در همین راستا مقاوم‌سازی مدارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای افزایش استحکام مدارس باید دولت، مجلس و خیرین همکاری کنند».

 او همچنین با اشاره به تخصیص ۶۳ درصدی طرح کمک دولت در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیرین پیش‌بینی کرد تا پایان سال (96) این میزان به صددرصد ‌برسد. شهری افزود: «برای نخستین‌بار با کمک دولت، مجلس و همراهی سازمان برنامه و بودجه در قانون بودجه سال آینده، دولت متعهد شده معادل کمک تحقق‌یافته خیرین به مدارس کمک کند که پیش‌بینی می‌شود این اعتبار به ۴هزار و ۵۰۰میلیارد ریال برسد».

او در ادامه گفت: «۶۵هزار کلاس درس تاکنون زیر پوشش طرح ملی تخریب و بازسازی قرار گرفته و نوسازی شده است که اعتبار آن ۶۰ هزار میلیارد ریال است». به گفته این مقام مسئول، 25هزار خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور همکاری دارند که تاکنون ۴۰ هزار میلیارد ریال کمک کرده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، شهری همچنین گفت: «۱۰۷ هزار کلاس درس معادل ۲۰درصد کلاس‌های موجود توسط خیرین مدرسه‌ساز یا با مشارکت آنها احداث شده است».

این خبر را به اشتراک بگذارید