• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 4 اسفند 1399
کد مطلب : 125084
+
-

خانم کوادروپل‌دابل با 3میلیون تومان دستمزد سالانه!

اولین بسکتبالیستی که به یکی از مهم‌ترین رکوردهای بسکتبال رسیده، ریحانه حشمتی 20ساله است

خانم کوادروپل‌دابل با 3میلیون تومان دستمزد سالانه!

ریحانه حشمتی؛ شاید تا سال‌ها کسی نتواند رکوردی را که ثبت کرده، تکرار کند. او بازیکن تیم مولتی کافه مشهد است، تیمی که حتی در یک قدمی سقوط به دسته یک بود. ریحانه نخستین بازیکنی در تاریخ بسکتبال ایران است که توانسته کوادروپل‌دابل کند؛ در یک بازی 4شاخص آماری به نام او ثبت شده که همه شاخص‌ها  دو رقمی بوده. 11امتیاز، 10ریباند، 10پاس گل و 10توپ‌ربایی. این اتفاق به ندرت در بازی‌های بسکتبال می‌افتد حتی در تاریخ بازی‌های NBA 5بازیکن کوادروپل‌دابل به نامشان ثبت شده است.

  کار خیلی سختی کرده‌اید که اسمش هم سخت است.
بازی روز جمعه ما بازی بقا بود به‌خاطر همین خیلی سخت بود، هر تیمی که می‌باخت باید به لیگ یک سقوط می‌کرد. من 26دقیقه بازی کردم و کوادروپل دابل کردم.

  نگاه‌ها به اتفاقاتی که در ورزش زنان می‌افتد، همیشه مثبت نیست. می‌گویند ببینید بقیه بازیکنان تیم چقدر ضعیف هستند که یک نفر که بازی‌اش خوب است می‌تواند این همه رکورد به نامش شود.
همه بازیکنان تیم ما خوب هستند. تیم ما جوان است و همه امتیازات خوبی گرفتند. باید خوب باشی که بتوانی در لیگ برتر بازی کنی. تیم گاز هم با بقیه‌ تیم‌ها بازی کرده است اگر به‌خاطر ضعیف بودن این تیم من به این رکورد رسیده‌ام، باید بقیه بازیکنان هم می‌رسیدند. من همه 40دقیقه را هم بازی نکردم.

  چون بازی‌های زنان دیده نمی‌شود، همه فکر می‌کنند لیگ‌های زنان در پایین‌ترین سطح برگزار می‌شود.
درست است، البته امسال بازی‌های ما پخش زنده اینستاگرامی داشت و این دیده شدن خیلی انگیزه‌ها را بالا برد. 11بازیکن خارجی هم در چند تیم بازی کردند. با حضور آنها لیگ کیفیت خوبی داشت. همین که مقابل این بازیکنان بازی کنی، خودبه‌خود سطح بازی‌ات بالا می‌رود. بازی‌ آنها خیلی بهتر از ماست. همین که بازی‌شان را هم نگاه می‌کنیم، چیزهای جدیدی یاد می‌گیریم. توانایی بدنشان در مقایسه با ما خیلی خوب است، چون که آنها در فصل بدنسازی بیشتر کار می‌کنند.

   بازیکنی که یکی از پدیده‌های لیگ است، چقدر درآمد دارد؟ 
تیم مولتی کافه جوان است و بیشتر بازیکنانش هم جوان هستند. ما چند بازیکن شیرازی و تهرانی و چند بازیکن مشهدی داریم. دستمزدها بالا نیست، پایین است اما هزینه‌های رفت‌وآمد و هتل و... با خود تیم است. تیم در مشهد است و ما مدام در حال رفت‌وآمد هستیم. بعضی وقت‌ها بلیت هواپیما برایمان می‌گیرند و بعضی وقت‌ها با قطار.

  پایین چقدر است، زیر 50میلیون تومان، یا زیر 20تومان؟ 
دستمزد هر بازیکن فرق می‌کند. بازیکن داریم که سه چهار میلیون تومان می‌گیرد.

  واقعا؟ بازیکنی حاضر است با این دستمزد کار کند؟ 
بازیکنی که تازه در لیگ برتر می‌خواهد تجربه کسب کند، حتی حاضر است، پول نگیرد ولی بازی کند. ما اسپانسر قوی نداریم و در بعضی از تیم‌ها بازیکن حتی هزینه‌های رفت‌وآمد، خوراک و... را خودش می‌دهد تا در تیم لیگ برتری باشد.

   شما در کدام دسته‌ای؟ 
آنهایی که سه چهار میلیون تومان می‌گیرند.

    خانواده‌ات قبول می‌کند این همه از خانه دور باشی و پولی هم نگیری؟
خودم هم فکر نمی‌کردم اجازه بدهند به مشهد بیایم ولی صحبت که کردم قبول کردند. من از 10سالگی که معلم ورزش مدرسه‌ام گفت استعداد بسکتبال داری، بازی می‌کنم. در مدت 10سال بازی‌ام یک سال لیگ یک بودم و 2 سال هم لیگ برتر بازی کردم. به اردوی تیم جوانان و تیم ملی دعوت شدم. اینها برای من مهم است. جایی هم کم بیاورم، خانواده‌ام هزینه‌ها را می‌دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید