• پنج شنبه 14 تیر 1403
  • الْخَمِيس 27 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 04
دو شنبه 4 اسفند 1399
کد مطلب : 125094
+
-

نهمین تاج‌گذاری پادشاه صرب

نواک جوکوویچ با پیروزی بر مدودف روس هجدهمین قهرمانی اش در گرنداسلم را جشن گرفت

نهمین تاج‌گذاری پادشاه صرب

نواک جوکوویچ، اعجوبه صرب تنیس دنیا، دیروز برای نهمین‌بار فاتح مسابقات اوپن استرالیا شد. اوپن استرالیا نخستین گرنداسلم سال است و تاکنون هیچ‌کس به اندازه جوکوویچ نتوانسته در آن قهرمان شود. گرنداسلم استرالیا، امسال ‌مانند تمام تورنمنت‌ها و ورزش‌های دیگر تحت‌الشعاع ویروس کرونا قرار داشت، اما تمام سختی‌ها و مشکلات هم نتوانستند با نیروی شکست‌ناپذیر نواک جوکوویچ مقابله کنند. در دیدار پایانی مرد اول تنیس جهان، نواک‌ جوکوویچ موفق شد قاطعانه دنیل مدودف روس را شکست دهد. در این بازی که یک ساعت و ۵۳‌دقیقه به طول انجامید، «نوله» موفق شد مدودف را در 3 ست ۷-۵، ۶-۲، ۶-۲ شکست دهد. اسطوره صرب ۲۸‌امین فینال خود را تجربه می‌کرد اما تنیسور روس فقط سابقه حضور در 2فینال را داشت.
پادشاه صرب نخستین پیروزی‌اش در استرالیا را سال ۲۰۰۸ وقتی که تنها ۲۰ سال داشت، جشن ‌گرفت. او دیروز به رکورد عجیب ۱۸‌پیروزی پیاپی در فینال و نیمه‌نهایی این مسابقات رسید. جوکوویچ 33ساله با این قهرمانی، تعداد گرنداسلم‌هایش را به 18رساند. او حالا نه‌تنها رکورد صددرصد پیروزی در استرالیا را حفظ کرده که فقط 2 گرنداسلم با نادال و فدرر فاصله دارد. دنیل مدودف مرد شماره‌۴ جهان در ست دوم این دیدار ناراحتی‌اش را با کوبیدن راکت به زمین و شکستن آن نشان داد. او در دومین تجربه‌اش در فینال یک گرند‌اسلم باز هم دستش از جام کوتاه ماند. مدودف 2سال پیش در فینال اوپن آمریکا مقابل نادال ناکام مانده بود. او در مراسم اهدای جام، از رقیب نامدارش تمجید کرد و گفت: «یادم است وقتی نفر ۵۰۰ جهان بودم، یک‌بار با جوکوویچ در موناکو تمرین کردم، او نفر اول جهان بود و تازه قهرمان ویمبلدون شده بود و آن موقع برای من مثل خدا بود. با اینکه من خجالتی بودم و زیاد حرف نمی‌زدم، ولی جوکوویچ با من مثل یک دوست برخورد کرد و کلی با من صحبت کرد. رفتار او چه آن موقع که ۵۰۰ دنیا بودم و چه حالا که چهارم هستم، تغییری نکرده است. نواک! تو انسان بزرگی هستی!»
تنیس‌باز صرب نیز در پاسخ به تمجید مدودف گفت: «تو انسان و بازیکن بزرگی هستی! از محبتی که به من داری ممنونم. قبلا بیشتر با هم در موناکو تمرین می‌کردیم، ولی چند سال است که زنگ نمی‌زنی تا با هم تمرین کنیم (با خنده). در این سال‌ها یکی از سخت‌ترین رقبایم بوده‌ای و دیر یا زود در گرند‌اسلم‌ها قهرمان خواهی شد. البته اگر چند‌سال دیگر صبر کنی ممنون می‌شوم (با خنده). آمار ۲۰ پیروزی متوالی شگفت‌انگیز است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید