• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 30 بهمن 1399
کد مطلب : 124777
+
-

اسفند با برف آغاز می‌شود

سامانه سرد بارشی که دیروز از غرب وارد کشور شده، امروز با وزش باد شدید و بارش باران و برف در ۱۳استان کشور موجب کاهش ۸ تا ۱۲درجه‌ای دمای هوا می‌شود. به‌گزارش همشهری، سازمان هواشناسی در اطلاعیه خود برای روزهای پیش روی اسفند‌ماه اعلام کرد: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز جاری یعنی 30بهمن، برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان، کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و در مناطق مرتفع سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
همچنین فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کاهش و به ناحیه‌هایی از مرکز، برخی مناطق جنوبی کشور در استان‌های فارس و بوشهر، شرق و شمال شرق گسترش می‌یابد. از سویی فردا در مناطقی از شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، برخی مناطق کرمان همچنین در شمال غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید رخ می‌دهد و این سامانه به‌تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.
 این در شرایطی است که روز شنبه ۲اسفند در شمال غرب، مناطقی از غرب کشور، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین و البرز بارش برف و باران رخ می‌دهد. همچنین از امروز تا یکشنبه ۳اسفند خلیج‌فارس و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. هوای تهران نیز که دیروز در تمام ساعات ابری بود، امروز ۳۰بهمن ابری و بارش باران در بعضی ساعات افزایش باد با احتمال وقوع رگبار و رعد و برق و در اواخر وقت مه رقیق با بیشترین و کمترین دمای۱۵ و ۱۳درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
 همچنین فردا نیمه ابری همراه با کاهش دما و به‌تدریج وزش باد و کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.   از روز شنبه ۲اسفند نیز سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و بارش برف در غرب رشته کوه البرز واقع در استان گیلان دور از انتظار نخواهد بود. این سامانه بارشی روز یکشنبه ۳اسفند کل رشته کوه البرز را در بر خواهد گرفت اما فعالیت این سامانه در رشته‌کوه‌های زاگرس کمتر خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید