• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 28 فروردین 1397
کد مطلب : 12473
+
-

رونمایی از دستاوردهای ارتش در رژه 29فروردین

سخنگوی ارتش در گفت‌وگو با همشهری: محدودیت‌های پروازی فرودگاه مهرآباد به حداقل خواهد رسید

نظامی
رونمایی از دستاوردهای ارتش در رژه 29فروردین

نیروهای چهارگانه ارتش فردا در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت 29فروردین روز ارتش بخشی از توانمندی‌های نظامی خود را به نمایش می‌گذارند. امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش درباره برنامه‌های روز ارتش در سال97به همشهری گفت: برای گرامیداشت روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به پاس جانفشانی‌های 48هزار شهید ارتش و جانبازان و ایثارگران رونمایی از بخشی از دستاوردهای ارتش در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه زمینی در دستور کار قرار دارد؛ به‌ویژه اینکه پسوند بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش در ادامه روز ارتش آمده است. امیر تقی‌خانی با اشاره به برنامه تجدید میثاق فرماندهان ارتش با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و برگزاری رژه باشکوه 29فروردین در تهران و مراکز استان‌های کشور، افزود: جنگنده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز یگان‌های رژه رونده را همراهی می‌کنند و همزمان ناوشکن‌های نیروی دریایی به همراه زیردریایی‌ها و انواع شناورها در محدوده دریای عمان و تنگه هرمز رژه خواهند رفت و گوشه‌ای از توانمندی‌های خودشان را برای صیانت از میهن به نمایش خواهند گذاشت. سخنگوی ارتش به‌عنوان یکی از نکات قابل توجه برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در روز ارتش امسال تأکید کرد: ما به‌ویژه در مراسم امسال بر حضور جوانان‌مان در برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح تأکید ویژه داریم. بخشی از رژه نیروهای زمینی و رژه بالگردها و جنگنده‌ها توسط جوانان دانش‌آموخته‌ای صورت می‌گیرد که پیشکسوتان ما در سال‌های دفاع‌مقدس و استادان مجرب آنها را آموزش داده‌اند و قرار است توان خودشان را ارائه دهند.

امیر تقی‌خانی همچنین درباره نمایش دستاوردهای موشکی تصریح کرد: در روز رژه بخشی از دستاوردهای موشکی به نمایش در خواهد آمد. مردم شریف ما مستحضر باشند به‌طور طبیعی امور نظامی ایجاب می‌کند که هیچگاه همه توانمندی‌های خودمان را حتی در یک مراسم بزرگ آشکار نکنیم. به‌طور بدیهی بخشی از توانمندی‌های ارتش که امکان بازگویی آن فراهم است به نمایش درخواهد آمد و این در همه نیروهای نظامی دنیا طبیعی است. سخنگوی ارتش همچنین درخصوص ممنوعیت‌های پروازی فرودگاه مهرآباد در روز 29فروردین گفت: این محدودیت‌ها وجود خواهد داشت ولی سعی شده است به حداقل برسد. با توجه به ارتباطاتی که ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح با سازمان‌های ذی‌ربط داشتند تلاش شده است تا محدودیت پروازهای مسافری به حداقل برسد.

رونمایی از دستاوردهای جدید هوانیروز

در آستانه روز ارتش صبح دیروز از 3دستاورد بومی هوانیروز هم رونمایی شد. در این مراسم از موشک شفق که برای نخستین بار در صنعت بالگردی ارتش و به دستان توانمند متخصصان جوان هوانیروز طراحی، تولید و مورد آزمایش قرار گرفته است، رونمایی شد. دستاورد دیگر هوانیروز ارتش، تجهیز بالگردهای شناسایی، پشتیبانی و ترابری هوایی هوانیروز به سامانه راکت‌انداز و تیربار بود که با حضور سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نزاجا رونمایی شد. وی در این مراسم گفت: اقدامات خوبی برای ارتقای آمادگی بالگرد‌های هوانیروز انجام شده که ازجمله آن ارتقای برد موشک‌های بالگردی هوانیروز یعنی موشک شفق است. امیر جهانشاهی با بیان اینکه کار این موشک با همکاری متخصصان داخلی هوانیروز و صنایع دفاعی انجام شده و کاملا بومی است، افزود: برد این موشک‌ نسبت به موشک‌های قبلی دو برابر افزایش پیدا کرده که این میزان افزایش برد بین ۸ تا ۱۲کیلومتر ارتقا یافته است. با توجه به تهدیدات منطقه‌ای و تهدیداتی که داریم این موشک‌ها در رزم نزدیک خیلی تأثیرگذار هستند. امیر جهانشاهی بیان داشت: آخرین دستاورد ما درخصوص تسلیح بالگرد‌های ۲۱۴ به تیربار و راکت انداز بود که این بالگرد‌ها از حالت هجومی و پشتیبانی به حالت تهاجمی تبدیل شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید