• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 25 بهمن 1399
کد مطلب : 124263
+
-

دفاع از کارنامه طلب عفو از مردم

 حسن روحانی، رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر در بخش‌هایی از اداره کشور آنچنان که شایسته ملت ایران بوده عمل نکرده‌ایم از مردم عزیز و بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می‌کنم.
او تأکید کرد: به مردم می‌گویم که اگر توطئه خارجی‌ها، صهیونیست‌ها، تندروهای آمریکا و ارتجاع منطقه و جنگ تحمیلی اقتصادی نبود ما امروز شرایط خیلی بهتری را در ایران شاهد بودیم و به همه آرزوهای خود دست یافته بودیم.
مهم‌ترین محور سخنان رئیس‌جمهور در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نقل از ایسنا به شرح زیر است :
  دوران تحریم حداکثری و جنگ اقتصادی تمام‌شده است، جنگ دیگر نیست و همه فهمیده‌اند که فشار حداکثری شکست خورده، اما برای پیروزی نهایی هنوز به صبر و مقاومت نیاز داریم.
 ملت بزرگ ما دو انتخابات بزرگ ۹۲ و ۹۶ را به‌صورت 2حماسه بزرگ درآورد و در اولی حدود ۷۳درصد حضور و در دومی بیش از ۷۳درصد حضور داشت. برای تاریخ بسیار مهم است که ۷۳درصد واجدین شرایط پای صندوق آرا آمدند. مردم از منتخب خود می‌خواستند که تعامل سازنده با جهان را با عزت ادامه دهد.
 ما امروز در برابر ملت ایران سرافرازیم که به تعامل سازنده، اعتدال و به وعده‌هایی که به مردم دادیم در 4سال‌ونیم اول به‌خوبی عمل کردیم. من 8سال دولت تدبیر و امید را به 3بخش تقسیم می‌کنم. دوران 4و‌نیم‌ساله ثبات، رشد و پیشرفت از ۹۲ تا ۹۶، دوران 3ساله جنگ تحریمی از ۹۷ تا پایان ۹۹ و 6ماهه پایان دولت دوران بازآفرینی است.
 ما با مذاکره دولت را آغاز نکردیم، اما من به مذاکره افتخار می‌کنم. مذاکره چیزی منفی نیست.
 تنها این دولت بود که تمام بخش‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیرمجاز را منحل کرد و البته بهای سنگینی هم برای آن پرداخت.

این خبر را به اشتراک بگذارید