انتظار برای دوچرخه برقی هیدرولیکی
با توجه به این واقعیت که هیچکسی از زنجیرهای چرب دوچرخه خوشش نمیآید، ما شاهد افزایش تعداد دوچرخههای برقی هستیم که از کمربند یا حتی پیشرانههای محرک محوری برخوردار هستند. دوچرخه برقی Oyo با هیدرولیک شدن، رویکرد دیگری را در پیش گرفته است. به گزارش نیواطلس، اگرچه ممکن است ایده پیشرانه هیدرولیکی بسیار پیشرفتهتر از شرایط کنونی ما بهنظر برسد، اما این واقعیت مدتی است که وجود دارد؛ دستکم به شکل آزمایشی. به زبان ساده، آنها یک سیستم مهر و موم شده بسته دارند که در آن از قدرت پدال سوار برای پمپاژ مایع هیدرولیک از طریق لوله به یک موتور هیدرولیک در عقب استفاده میشود که چرخ عقب را میچرخاند. مایع هیدرولیک سپس به سمت پمپ پدال جلویی جریان پیدا میکند. پس چرا دیگر زحمت میکشیم؟ یک نکته اینکه، پیشرانههای هیدرولیکی به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. آنها با روغن که روی لباس و دست شما را ممکن است آلوده کند کار نمیکنند و دیگر زنجیری برای از بین رفتن ندارد. این دوچرخهها همچنین دارای قطعات متحرک کمتری نسبت به یک پیشرانه سنتی هستند. به علاوه آنها را میتوان با یک جعبهدنده متغیر مداوم تنظیم کرد. دوچرخه برقی Oyo که توسط استارتآپ کانادایی BC Bikes تولید شده، از چنین پیشرانهای به همراه یک موتور الکتریکیدو 50وات ساعتی برخوردار است که قدرت رکابزدن راکب را افزایش میدهد. با استفاده از یک سیستم کنترل از راه دور نصب شده روی فرمان، دوچرخهسواران میتوانند از بین 5سطح کمک الکتریکی یکی را انتخاب کنند. حداکثر سرعتی که میتوان در این دوچرخههای برقی از آن سود برد، 25کیلومتر در ساعت است. حسگرهای مجتمع بهطور مداوم سرعت و گشتاور را کنترل کرده و بهطور خودکار دنده را متناسب با شرایط تنظیم میکنند. هماکنون هیچ توضیحاتی درخصوص میزان برد باتری یا حتی وزن کلی دوچرخه وجود ندارد، اما ما میدانیم که میتوان باتری لیتیوم نصب شده در لوله را برای شارژ از بدنه جدا کرد. برخی از ویژگیهای دیگر Oyo شامل یک قاب آلومینیومی با کابلهای داخلی، سیستم ضدسرقت فعالشده توسط تلفن هوشمند و ترمزهای دیسکی هیدرولیک است. چراغهای سر و انتها یک وسیله اضافی اختیاری خواهد بود.