• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 18 بهمن 1399
کد مطلب : 123814
+
-

معجزه‌های کاغذی

بهترین کتاب‌هایی که ما را به مثبت فکر کردن دعوت می‌کنند


زهرا رستگارمقدم ـ روزنامه‌نگار

روانشناسان معتقدند مثبت‌اندیشی و افکار منفی هر دو به‌صورت مسری از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند. پس پیشنهادشان این است که با دوستان و آشنایانی معاشرت کنید که مثبت‌اندیش باشند تا حمایت و رغبتی را که برای زندگی مثبت نیاز دارید به‌دست آورید. اجازه ندهید افکار منفی دیگران بر شما تأثیر بگذارد و روحیه شما را تضعیف کند. با این کار می‌توانید به اطرافیان خود کمک کرده و روحیه مثبت‌اندیش خود را تقویت کنید. اما برای این کار باید ابتدا به علنی مجهز شوید. بسیاری از روانشناسان علاوه بر دوره و جلسات مشاوره ممکن است مطالعه کتاب‌هایی را به شما پیشنهاد کنند. در اینجا نیز ما به چند نمونه از موفق‌ترین و مورد استقبال‌ترین‌ کتاب‌ها اشاره کرده‌ایم که خواندنش را به شما هم پیشنهاد می‌کنیم.


خوش‌بینی آموخته‌شده
مارتین سلیگمن
ترجمه رامین کریمی و الهام افراز

در مواجهه با اتفاقات مختلف زندگی خود چه می‌کنیم؟ یک راه این است که از پیش خود را برای چنین وضعیتی آماده کرده باشیم. توانایی انسان در تغییر نحوه تفکرش امری ثابت‌شده است. مارتین سلیگمن در کتاب «خوش‌بینی آموخته‌شده»، تلاش کرده تا چنین مهارتی را به ما بیاموزد. او این اثر را بر پایه تحقیقات بی‌شمارش در طول سال‌ها نوشته است. همین امر نیز موثق بودن داده‌ها و مؤثر بودن این روش در مواقع خاص را تأیید می‌کند.

قدرت مثبت‌اندیشی 
نورمن وینسنت پیل
ترجمه اسماعیل حسینی

وینسنت پیل توانسته با ارائه مفاهیمی الهام‌بخش، زندگی مردان و زنان بسیاری را در سراسر جهان تغییر دهد. پیل در کتاب «قدرت مثبت‌اندیشی» به تأثیر و نیروی ایمان در زندگی می‌پردازد. خواننده می‌تواند قدرت‌های نهفته در وجودش را کشف کند. اضطراب‌های روزمره را کنار بگذارد و آرامش گم‌شده در زندگی را دوباره پیدا کند. این کتاب بهترین راهنما برای شماست. البته نویسنده کتاب دیگری نیز با نام «نیروی بیکران تفکر مثبت» منتشر کرده که پس از این کتاب می‌توانید آن را هم بخوانید.

تفکر مثبت
جول اوستین

«تفکر مثبت» که به شکل صوتی منتشر شده به شما می‌آموزد که افکار منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنید و به آرامش درونی برسید. باید هنگامی که صبح بیدار می‌شوید انتخاب کنید که شاد باشید. انتخاب کنید روی چیزهای ممکن تمرکز کنید. هرچند به‌احتمال زیاد به تفکر منفی برخواهید گشت اما بدانید که نگرش منفی زندگی شما را محدود می‌کند. جول اوستین از بزرگ‌ترین روانشناسان انگیزشی، نویسنده و کشیش ارشد بزرگ‌ترین کلیسای جهان به نام لیکوود است. محتوای صحبت‌های این فرد، طوری است که بیشتر به جلسات مشاوره روانشناسی شباهت دارد تا موعظه دینی. او تا به حال هفت کتاب نوشته که تمامی این کتاب‌ها در صدر کتاب‌های برتر نیویورک تایمز قرار گرفته‌اند و بعضی از آنها بیش از 200هفته در صدر بهترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده‌اند.

تکنیک‌های مؤثر برای رسیدن به باور مثبت
رضا حجازی

نویسنده با توجه به تحقیقاتش در زمینه موفقیت به شما آموزش می‌دهد که با شروع یک روز با انگیزه مثبت می‌توانید کل روزتان را تحت‌تأثیر قرار دهید. برای داشتن یک روز عالی بهتر است نکات کتاب را انجام دهید. بسیار خوانده و شنیده‌ایم که ترک عادت بد در هر فرد تصویری است از همه زندگی گذشته او.
عادت چیزی نیست جز مجموعه‌ای از رفتارهایی که یک‌شبه حاصل نشده و یک‌شبه نیز نمی‌توان آن را دگرگون کرد. شرط کنار گذاشتن عادت بد این است که دقیقا باخودتان روبه‌رو شوید و ببینید که خود را چگونه ارزیابی می‌کنید و کدام ویژگی را بیشتر یا کمتر می‌پسندید.

معجزات تغییرات مثبت
جک کنفیلد، رام گانگلانی
نرجمه مهدی قراچه‌داغی

این کتاب 64اصل موفقیت و ثمراتی که عبارت‌های تأکیدی مثبت بر رسیدن به موفقیت دارند را بررسی می‌کند. روزها با انواع پیام‌های منفی بمباران می‌شوید. باید از کنار این ذهنیت منفی بگذرید و به‌ سمت مثبت بودن و خوش‌بینی حرکت کنید. این کتاب به شما می‌گوید که چگونه الهام بگیرید. چگونه زندگی خود را تغییر دهید و به موفقیت برسید. کافی است با خواندن پیشنهادهای این کتاب چشمان‌تان را ببندید و چند نفس عمیق بکشید. بعد چشمان‌تان را باز کنید و کلمات زیر را چندین بار بخوانید: شگفت‌انگیز، پرانرژی، زیبا، شاداب، لذت‌بخش، عالی، خوشحال، وجدآور، شکوفا، شادمان، درخشان، بی‌کم‌وکاست و.... آیا تفاوت را احساس می‌کنید؟ آیا قدرت کلمات را روی ذهن‌تان تجربه کردید؟ آیا به نگرش و احساسات خود دقیق شدید؟

مثبت‌اندیش باش تا کامروا باشی
رضا فریدون‌نژاد

انتخاب روش مثبت‌اندیشی در زندگی روشی هوشمندانه و عاقلانه است. مثبت‌اندیشی به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل با زندگی و اتفاقات کنار بیایید و یادتان باشد برای داشتن یک زندگی مثبت، در نخستین قدم باید احساسات، افکار و باورهای خود را بشناسید و آنها را مهار کنید. این کتاب برای شما مفیدترین و کاربردی‌ترین مطالب را در این زمینه گردآوری کرده تا با خواندن و به‌کارگیری آن به فردی مثبت‌اندیش تبدیل شوید.

این خبر را به اشتراک بگذارید