• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 13 بهمن 1399
کد مطلب : 123466
+
-

روحانی در مراسم رونمایی طرح‌های عمرانی ابتدای دهه فجر:

دولت، شعار امام ره را محقق کرد

30میلیون نفر از این ماه از برق و گاز مجانی بهره‌مند می‌شوند

پاستور
دولت، شعار امام ره را محقق کرد

آب و برق مجانی در فهرست شعارها و وعده‌های دولت تدبیر و امید نبود، اما رئیس‌جمهور در ابتدای دهه فجر امسال ابراز خوشحالی کرد که یکی از شعارهای ابتدای انقلاب را بالاخره محقق کرده است. هیأت دولت در شهریورماه رایگان شدن برق ۳۰میلیون نفر از جمعیت کشور را تصویب کرد. این طرح آنچنان‌که دولت از آن با عنوان «برق امید» یاد کرد بعدتر در آذرماه با تصویب آب‌بها و گاز رایگان مشترکان کم‌مصرف در هیأت دولت تکمیل شد. با وعده حسن روحانی مصرف آب، گاز و برق حدود ۳۰میلیون نفر از خانوارهای کم‌مصرف رایگان شد.
رئیس دولت روز یکشنبه و همزمان با آغاز دهه فجر در مراسم بهره‌برداری از 13طرح ملی و مهم صنعت آب و برق در استان‌های خراسان شمالی و کردستان به این دستاورد دولت اشاره داشت و گفت: امام(ره) سخنرانی بسیار مهمی در بهشت زهرا ایراد کردند که مورد استقبال تاریخ بود، اما یک تکه‌ای از سخنرانی امام بود که بعضی از خناسان آن را دنبال می‌کردند و آن اینکه امام(ره) فرموده بود که برای مستضعفان آب و برق، مجانی شود. مدتی بود خناسان می‌گفتند که آن آب و برق مجانی چه شد؟ و دولت دوازدهم افتخار می‌کند که این کار را در سایه فداکاری و تلاش مسئولان در وزارت نیرو و نفت انجام داد و امروز می‌توانیم بگوییم برای افرادی که مصرف بسیار کمی دارند و به‌طور طبیعی از افراد و اقشار کم‌درآمد هستند از برق، آب و گاز مجانی برخوردار هستند و همه آن پیش‌بینی‌های امام(ره) در تاریخ تثبیت شد و درست از آب درآمد و بسیار کار جالب توجهی بود که یک شعار زشتی که خناسان در دست گرفته بودند، پایان داده شد و معلوم شد که دولت جمهوری اسلامی ایران دولت حامی مستضعفان در تاریخ است.»
روحانی ۲۹آذرماه هنگام اعلام اجرای طرح آب و برق و گاز امید در حمایت از این طرح گفته بود: «این نکته را می‌خواهم خدمت مردم عزیز اضافه کنم مخصوصاً آنهایی که علیه ایران خیلی تلاش کردند و یک‌بار دیگر این را بشنوند چون هر بار که می‌شنوند عصبانی می‌شوند و من خیلی خوشحال می‌شوم وقتی دشمنان ما و دشمنان ملت ایران را می‌توانیم عصبانی کنیم و آن کاری است که دولت امسال انجام داد. یعنی آب و برق و گاز مجانی برای اقشار محروم فراهم کرد که این جزو آرزوهای ما در طول 42سال گذشته بود.»
او تأکید داشت: «در زمینه آب و برق، کار بزرگی انجام گرفته است برخی فکر می‌کردند که انقلاب اسلامی یک انقلابی صرفاً سیاسی برای استقلال کشور و برای مبارزه با استعمارگران و استبداد است. یعنی بیشتر رنگ سیاسی را در آن می‌دیدند یا تصور می‌کردند برای استقرار احکام اسلام است و بیشتر رنگ معنوی را در آن می‌دیدند اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که در کنار آن بحث سیاسی و بخش معنوی، بخش مادی هم حائز اهمیت بوده است.»
روحانی در همان سخنرانی ۲۹آذرماه خود گفته بود که «می‌توانیم بگوییم امروز برای افرادی که شرایط زندگی مناسبی ندارند و مقدار مصرف‌شان زیاد نیست، برق مجانی باشد یعنی 30میلیون نفر در کشور از این‌ماه از برق مجانی و همچنین حدود 30میلیون نفر از گاز مجانی استفاده خواهند کرد.» او با اشاره به اینکه در این دولت برق، گاز و آب بیش از همه دولت‌های گذشته رشد داشته افزوده بود: «امروز رسیدیم به افرادی که مصرف کم دارند و جزو اقشار آسیب‌پذیری هستند که آب و برق و گاز مجانی برایشان مقرر کردیم و این یکی از افتخارات بزرگ دولت دوازدهم است.» بعد هم به مخالفان تاخته بود که «می‌دانم آنهایی که ضد‌ایران هستند و تبلیغات می‌کنند چقدر عصبانی هستند و دیدم که با چه حرص و عصبانیتی این را می‌گویند که چرا دولت این کار را کرده و چرا مجانی شده است و نمی‌خواهند باور کنند. همه پیشرفت‌های کشور را دشمنان باور نمی‌کنند.»

اخلاق را زیر پا نگذاریم
به‌گزارش ایسنا، رئیس دولت در سالگرد ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی به کشور در ۱۲بهمن۵۷ روحیه مردم را طی۴۲سال گذشته بدون تغییر ارزیابی کرد و گفت: «بحمدالله روحیه، نشاط، ایثار و فداکاری مردم، همه اینها نشان می‌دهد که 12بهمن زنده است، همه اینها نشان می‌دهد که روحیه مردم همان روحیه 12بهمن سال 57است. در این 42سال، مردم با همان نشاط، ایثار، دلاوری، فداکاری و وحدت در صحنه بودند. در بعضی از موارد اگر یک مقدار مشکل و کمبود داریم باید جبران کنیم. به‌نظرم در این زمینه‌ها پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم. در زمینه اخلاقی، معنوی، همکاری‌ها، تعاون‌ها، وحدت و یکپارچگی، سال 57واقعاً نمونه بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید