• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 12 بهمن 1399
کد مطلب : 123369
+
-

سرقت‌های سریالی 5 دزد مسلح در غرب پایتخت

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در جست‌وجوی اعضای باند 5نفره‌ای هستند که همگی آنها مسلح به کلت کمری بوده و با تهدید دست به سرقت از خانه‌ها می‌زنند. 
به‌گزارش همشهری، شامگاه چهارشنبه هفته گذشته مردی با پلیس تماس گرفت و  از دستبرد دزدان مسلح به خانه‌اش خبر داد.  او می‌گفت برای انجام کاری از خانه بیرون رفته بود و وقتی برگشته متوجه شده که در خانه‌شان تخریب شده و سارقان با ورود به داخل خانه طلا و دلارهایش را دزدیده‌اند.
ماموران پس از ثبت اظهارات شاکی به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه پرداختند و متوجه شدند که 2نفر درحالی‌که ماسک و نقاب داشتند وارد خانه شاکی شده و با تخریب در، دست به سرقت زده‌اند. دزدان دقایقی بعد و پس از انجام نقشه سرقت از خانه شاکی خارج شده و سوار بر خودرویی شده بودند که در آن حوالی پارک شده بود. داخل خودرو، 3نفر مرد دیگر که ماسک و نقاب داشتند، بودند و به‌نظر می‌رسید وظیفه زاغ‌زنی و نگهبانی در اطراف محل سرقت را داشته‌‌اند.

تهدید به قتل 
درحالی‌که مأموران تحقیقات برای یافتن ردی از دزدان را شروع کرده بودند، 24ساعت بعد گزارش 2سرقت دیگر در غرب پایتخت به پلیس اعلام شد. نخستین شاکی می‌گفت که 2نفر درحالی‌که اسلحه داشتند وارد خانه‌اش در غرب تهران شده و همه محتویات گاوصندوقش را سرقت کرده‌اند. او در توضیح ماجرا گفت: برای انجام کاری از خانه بیرون رفته بودم و همسر و فرزندانم نیز مهمان خانه یکی از بستگانم بودند. غروب وقتی کارم تمام شد به خانه برگشتم اما وقتی قدم در خانه گذاشتم و لامپ را روشن کردم با 2فرد غریبه در خانه‌ام روبه‌رو شدم. آنها ماسک به‌صورت داشتند و هرکدامشان یک اسلحه کلت در دستشان بود. یکی از آنها اسلحه را روی سرم گذاشت و با تهدید از من خواست که رمز گاوصندوق را به آنها بگویم. گاوصندوقم داخل دیوار کار گذاشته شده بود و ظاهرا آنها آن را پیدا کرده و منتظر مانده بودند که من برگردم تا با تهدید رمزش را بگیرند. حتی می‌گفتند که دیگر ناامید شده بودند و قصد داشتند خانه‌ام را ترک کنند که من رسیدم. شاکی ادامه داد: یکی از آنها لوله اسلحه‌اش را روی سرم گذاشته بود و دیگری فریاد می‌زد که «شلیک کن». من از ترس جانم فورا رمز را گفتم و التماس کردم مرا نکشند. سارق دیگر به سراغ گاوصندوق رفت و تمام محتویات آن را خالی کرد. داخل گاوصندوقم تعداد زیادی سکه، طلاهای همسر و دخترم، پول و دلار بود که دزدان به سرقت بردند و فرار کردند.

تیراندازی
ماموران در گام نخست به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداختند و دریافتند که دزدان این خانه هم اعضای همان باند 5نفره‌ای هستند که از روز قبل تحت تعقیب پلیس قرار گرفته بودند. آنطور که تصاویر نشان می‌داد هر 5نفر مسلح به کلت بودند. 2نفرشان برای سرقت وارد خانه شده و 3نفر دیگر اسلحه به‌دست سوار بر خودرو در انتظار همدستانشان بودند. درحالی‌که مأموران در محل سرقت سرگرم بررسی‌های تخصصی بودند، گزارش سرقت دیگری به پلیس اعلام شد. این سرقت چند خیابان آن‌طرف‌تر از محلی رخ داده بود که مأموران در آنجا در حال تحقیق بودند. گروهی از مأموران راهی این محل شدند و به تحقیق از شاکی که هنوز وحشت زده بود، پرداختند. او گفت: من داخل خانه بودم که دزدان وارد شدند. خواب بودم که با سر و صدایشان از جایم پریدم. آنها وقتی مرا دیدند تهدیدم کردند و اسلحه را روی سرم گذاشتند. سپس از من خواستند جای پول و طلاها را به آنها نشان بدهم. حتی برای تهدید تیرهوایی نیز شلیک کردند. من هم از ترس جانم، پول و طلاهایم را به آنها دادم و لحظاتی بعد فرار کردند.
ماموران در همان تحقیقات اولیه دریافتند که این سرقت هم به سبک سرقت قبلی رخ داده و سارقان 5مرد کلت به‌دست بوده‌اند. بنابراین شکی باقی نماند که همه این سرقت‌ها از سوی یک باند صورت می‌گیرد و احتمال دارد که آنها سرقت‌های دیگری را هم در پایتخت رقم بزنند. هم‌اکنون با دستور قاضی دادسرای ویژه سرقت، گروهی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران با سرنخ‌های موجود جست‌و‌جوی گسترده‌ای را برای شناسایی و بازداشت سارقان مسلح آغاز کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید